måndag 30 november 2009

Det är upprörande!

Och ja.
Har ni också märkt hur jäkla dåligt det är med uppdateringarna här på sistone?
Det är upprörande!

Har jag så mycket för mig och vad gör jag och hur gör jag och varför gör jag och när gör jag?

Det är sådant man undrar.

Enligt mina egna efterforskningar i mig själv så verkar jag inte göra så mycket så att det stör, adventsstädar lite, bråkar med Styre Långskank som har en bestämd uppfattning att det är han som ska uppfostra mig och inte tvärtom, kliar Asta Katt på magen, nu när hon äntligen börjat få tillbaka lite päls efter kastreringen och funderar på mitt möte med Fk och Af.

Jag tänker mig att det kommer att bli en livad tillställning där alla vet vad som ska göras och att vi alla hugger i och drar åt samma håll i en väldig fart.
Det är så jag bestämt mig att tänka.

Även om en viss misstro kan anas så tvingar jag mig att tänka så, just nu i alla fall.
Sedan har jag fullt förtroende för att de kan ställa till med en faslig oreda i mitt liv, det är jag fullt medveten om, men jag tänker inte ta ut någon sorg i förskott, eller glädje heller för den delen, när det kommer till den biten i mitt liv.

Jag har en filosofi som handlar om att fortsätta att ha roligt, låta livet fortgå, allt medan jag har mötet hängande över mig som ett damoklessvärd en bit längre fram.
Jag tror att jag ser ingen mening med att riktigt oroa mig förrän det är dags, jag vet inte, kanske har jag kommit någonstans i min utveckling som människa, kanske till och med ett steg framåt, vilket alltid är trevligt i stället för att gå i cirklar som vanligt.

Hur som helst, vi får se hur det går... Eller hur?

För övrigt, kommentarerna kommer upp när jag fått mat i mig för nu är jag hungrig som ett lejon med stukat ben. Grönsaksbullarna i frysen må huka sig, de kan bäva men de kan inte gömma sig när jag galopperar ut för att steka till dem.

Yttermera förvisso, kommentarer är bloggens salt på jorden. Tack för dem och fortsätt gärna kommentera, annars blir det så uschligt tråkigt för mig. Och det vill vi ju inte. :)
Tack och hej. (Och nej. Jag ska inte skriva "leverpastej" efter, även om det kliar i fingrarna.)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Här ska´ru få ett uppdrag; när du sitter på mötet och du känner att modet dalar av någon anledning, då ska du tänka på Gene Simmons som hoppar kråka längst till vänster i bild, platåer på fötterna och huvvet som knycker först framåt/bakåt och sen höger/vänster å med värsta gimasen i anletet.
/Fimpen, gillar whiskey å Evanescence men inte leverpastej å Ulf Lundell/

hiertha sa...

Leverpastej!
Det har jag inte ätit på väldigt länge. Synd. Det är gott.

Fk och Af ... finns det några "institutioner" som är mer osamarbetsvilliga än dom? Tveksamt.
Stjälpa istället för att hjälpa verkar vara deras ledstjärna.
Men det är bra. Att du inte oroar dig :D
Det KAN ju gå bättre än vad man tror.

Du kanske ska gå till sammandrabbningen på fastande mage. Ett lejon är inte att leka med :)

Shirouz sa...

Hej Fimpen,
hmm, det kanske kunde liva upp mig lite under tillställningen, jag ska ta med den tanken i bakhuvudet :)
/Ulvstrumpa som gillar både Lundell och leverpastej och whisky, men inte Evanescence.

Shirouz sa...

Hej Hiertha,
ja, visst sjutton är det gott!
Jo, Af och Fk kan ställa till med en hel del, så i och för sig blir jag inte förvånad om det blir en salig röra av alltihop, vi får se.
Det är ganska skönt att inte oroa sig speciellt än, jag tänker som så att det lär nog bli tid för det ändå. Och som sagt, ättestupan har de ju inte tagit tillbaka än, man får vara glad för det lilla....


Hmm, ingen dum idé, att gå dit på fastande mage, jag har synnerligen dåligt humör när jag är hungrig, jag ska fundera på det. :)

Red sa...

Gillar din filosofi skarp; Ha roligt nu!
Och roligt har man som läsare av din blogg - hälsa Asta och Styre!

Shirouz sa...

Hej Red,
och tack!
Var det inte någon klok som sa att "Jag tar alltid ut glädjen i förskott, annars blir det ingen."
Jag tar ut den både i förskott och lite när jag kan, Asta och Styre hälsar tillbaks!

badgear sa...

Vi stackars läsare älskar dig lika mycket oavsett hur ofta eller sällan du uppdaterar.

Om du inte uppdaterar innan jul så får jag vara först med att önska dig en riktigt underbart god jul.

Och varför inte ordna en Piratenträff nästa vår - till fots från Vollsjö till Kivik. Ånly får Piratenlövers.

Shirouz sa...

Hej Bad Gear,
jag tackar för det, jag tror nog att någon uppdatering innan jul ska kunna komma till pränt :)
Hmm, en Piratenträff, det är absolut ingen dum idé och vid målet skall det givetvis inmundigas en Piratens besk och en stor sjutusan till middag, jag måste definitivt tänka över det!

Och en underbar jul till dig med, i fall du inte uppdaterar innan ;)

hiertha sa...

Hur avlöpte sammandrabbningen med af och fk? Seger eller förlust?

Shirouz sa...

Hej Hiertha,
jag har inte haft sammandrabbningen än, så vi får se hur det går.