onsdag 21 oktober 2009

... vari jag drabbas av eftertankens kranka blekhet med schwung!

... Och tänk så roligt jag har mitt i allt elände...
Kia sms'ade härom dagen och försökte umgås med mig, strängt upptagen som jag var så skrev jag "Lite upptagen..." Hon messade tillbaka och sa "Kanske i morgon?" Varvid jag på mitt bossiga, mystrevliga sätt, svarade "Ja! Under tiden får du väl läsa bloggen och uppdatera dig."

Vilket hon gjorde, som hon sa igår "Jag gick bakåt till senaste gången vi träffades för att se om du skrivit om det, och det hade du ju."
Så det hade jag tydligen gjort.

Vilket fick mig att fundera över om det är rätt att vänner får finna sig i att dyka upp här i bloggen titt som tätt.
Å andra sidan så skriver jag ju inte i detalj om någon av dem och å tredje sidan så har jag funnit ett visst nöje från de berörda när de läst om sig själva och sina eskapader tillsammans med mig.
Å fjärde sidan så kanske det är därför de uppför sig så väl och är så förbålt trevliga för att de när en misstanke om att om de inte uppför sig så hamnar de här på ett ofördelaktigt sätt.
Å femte sidan har de nästan aldrig några otrevliga sidor. Man skulle lätt kunna misstänka att de går på charmkurser i lönndom. Det kanske de gör?
Å sjätte sidan kanske de har egna bloggar där jag dyker upp titt som tätt, precis som jag är.
Bister, burdus och lika charmig som en gråsten mellan varven.
Å sjunde sidan blir jag smått nervös när jag tänker på det.
Å åttonde sidan så tror jag att jag aldrig mer ska nämna någon vän här över huvud taget.
Å nionde sidan så vete fan vad jag skulle skriva om då.
Å tionde sidan så har jag vecklat in mig i det här resonemanget så jag knappt tar mig ut och finner att jag måste entlediga mig själv och eventuellt ägna tiden åt charmoffensiver både åt vänster och höger, uppåt, nedåt och snett åt sidorna.

Å elfte sidan så kan det inte vara nyttigt att tänka så mycket.
Å tolfte sidan så kanske jag borde ägna mig åt lunchen.
Å trettonde sidan så tror jag att jag gör det.

Medan jag funderar på om det eventuellt kan finnas en fjortonde sida...

2 kommentarer:

Red sa...

Men vad ska man annars ha sina vänner till??? :D

Shirouz sa...

Hej Red,
som vanligt slår du huvudet på spiken, ja, vad sjutton skulle man ha dem till annars, de får gilla läget, helt enkelt. :D