torsdag 22 oktober 2009

Men säg till mig, då!

... Men säg till mig, då!
Jag har bjudit folk på lunch, om en timme och vad gör jag?
Jodå, vanan trogen sitter jag här och småfilosoferar och viftar med tårna.
Inte för att jag är förvånad men någon gång ibland känner jag en snudd av förvåning att jag aldrig slutar att skjuta upp saker.

För övrigt förvånar det mig att jag mer och mer ofta bjuder folk på mat.
Och att de äter.

Jag har precis för mig att jag inte är en sådan människa som bjuder hem folk på en bit mat och prat.
Jag föredrar ju en god bok till lunch.
Eller inte till lunch men som sällskap till lunchen.
Håller jag på att bli social?
Eller har jag helt enkelt bara smådåliga böcker hemma?

8 kommentarer:

hiertha sa...

:D

Jag bjuder ALDRIG hem folk på mat. Jag är helt asocial och en enstöring ut i fingerspetsarna.
Låter dock sunt att du håller på att transformeras till en social varelse :)

Själv är jag följdaktligen... osund. Fast alla kanske inte måste vara lika sociala? Försöker bara hitta något existensberättigande, trots att jag är som jag är, menar jag :)

Bitten sa...

Och det är långt kvar till bokrean.

Shirouz sa...

Hej Hiertha,
mja, det vete fan, helt social vill jag aldrig bli... :)
Det ultimata är att ha folk omkring sig som man kan vara osocial tillsammans med, (detta har jag kommit fram till efter lång forskning där jag fann att jag aldrig kommer att känna längtan efter att ingå i klickar som diskuterar vem som gjorde vad och vad som äger vem.)
Enligt min mening ska inte folk vara överdrivet sociala över huvud taget, alla behöver ett rum inom sig där de kan gå in och låsa och skriva "upptaget" i pannan.
Och hör du, existensberättingadet uppfylls ju direkt just för att du är som du är, inte trots :)

Shirouz sa...

Hej Bitten,
ja, och jag börjar få slut på vänner som är intresserade av min linssoppa med chili. De flesta av mina vänner ser med viss misstänksamhet på den så jag misstänker en vinter i ensamhet med mig och min soppa. Till och med halloumin betraktas med misstänksamhet. Folk säger att jag äter så konstiga saker ibland...

Boktoka sa...

Linssoppa kanske en tilltvingad vegounge som jag tittar snett på, men halloumin kan jag bestiga berg för.

Shirouz sa...

Hej Boktoka, kan förstå en viss aversion mot linssoppan då :) Härligt att höra att någon mer uppskattar halloumi, det är underbart gott!

Baronessan sa...

Till ;)

Shirouz sa...

Tack! ;)