fredag 16 oktober 2009

Det är väl själva fan!?

Är det inte själva fan?

För, förstår du, så här är det...
Handledaren jag har jagat sedan i juli finns inte längre kvar på sin plats.
"Aha... Det är därför det inte ens är telefonsvarare där!" sa jag idag.
"Precis!"
"Men det är väl själva fan ändå!?" sa jag.
"Jo. Det är precis vad det är."
"Och vad ska jag göra nu då?"
"Nu ska du inte göra ett dugg mer. Du ligger på kommunens bord (ja, jag vet, jag tänkte för mig själv att "Hm, jag hoppas jag inte ligger så länge så jag får träsmak.") och de hör av sig när något är på gång. Du kan och ska inte göra något mer. Än att gå hem och ta det lugnt!

Så då gjorde jag det. Och tänker göra det.
Tills jag kommer av bordet.
Är det sådant som kallas bordläggning?


Sedan, om man inte vore en så positiv människa som jag trots allt är, så skulle man kunna fråga sig om inte personalen på Fk skulle kunna ha den goda smaken att höra av sig när de försvinner och tala om vem man ska ha i stället?
Det skulle man kunna tycka eller hur?

För övrigt, det där kuvertet med vad som händer med oss som kan bli utförsäkrade kom igår.
Har ni fått det och läst det?
Det har jag.
Otaliga gånger.
Speciellt bra tycker jag om de nya a-kasse-reglerna och att man kan få sjukpenning igen efter tre månader då man inte erhålligt något från Fk.
Jag antar att under de tre månaderna ska man försvinna någonstans från jordens yta och leva på luft och vatten?
Nåväl, luft och vatten gör ju ingen tjock och det passar ju bra, lagom till beach 2010 kommer ett flertal av oss svenskar som inte får något någonstans ifrån att kunna visa upp väldigt slanka kroppar.
Det är tur att vi har en regering som tänker på oss.
Eller hur?

Inga kommentarer: