lördag 31 oktober 2009

Är det slutet på bloggen?

Man kan börja undra, är det så här början är till slutet på en blogg?
Nio dagar utan ett enda behov att uppdatera, det jag gjort är att läsa andras bloggar, tänka "Men har de inte uppdaterat?" emellanåt, men aldrig tänkt tanken själv att "Jag har inte uppdaterat heller."
Jo, igår slog det mig.
Funderade flyktigt på att uppdatera, tänkte sedan, "Nej, vi tar det en annan dag."

Inte för att jag lider brist på saker som händer och saker jag tänker, däremot så har jag tydligen inget behov att berätta om det just nu.
Så, jag tror väl inte att det är slutet på en blogg vi bevittnar nu, kanske enbart en paus som varit.
Vi får väl se.

13 kommentarer:

Mad World sa...

Jag ser det som en tillfällig svacka. Det drabbar alla någon gång.

Cicki sa...

Jag vet ju vart du finns, jöööööö.....:-)

Moster Ma sa...

Mitt "slut" varade i 10dar,och sen var jag tillbaks-ilitenlagomomfattning.
Jag har saknat dina små klurigheter dock!

Red sa...

jag har märkt att det är flera av "mina" bloggvänner som slarvat på sista tiden :)
Är det smittsamt, ett nytt svin kanske? Men det känns skönt att få ett livstecken från dig!
HA en bra fortsättning på helgen!

hiertha sa...

En paus behöver man kanske ibland.
Och man ska bara skriva om man vill och känner för det.
Fast det förutsätter kanske att man inte är rädd för att tappa läsare :D

Ha det gott ... vilket du än beslutar dig för att göra - pausa eller sluta.

(fast det är nog bara en paus, va? .. hoppas jag, iaf :)

badgear sa...

eller så kan man åka till Vollsjö och fika vid pumphuset.

Shirouz sa...

Hej Mad World,
jo, det kanske det är. I morse läste jag text-tvnyheterna och blev så vida pass förbannad, så att nu är det nästan så att det kliar i fingrarna,så en ny blogg kanske inte är så långt borta.

Shirouz sa...

Hej Cicki,
joooo, du vet ju det :)

Shirouz sa...

Hej Moster Ma,
tack, och jo, det är nog kanske så det blir för mig med.

Shirouz sa...

Hej Red,
jaa, det kanske är något som går, ett slags vildsvinsbristblogg som far fram genom cyberrymden och tömmer folk på inspiration, vem vet, själv har jag haft stor glädje att läsa By á bladet under tystnaden, helgen var helt okay, hoppas din var det med. :)

Shirouz sa...

Hej Hiertha,
sant, att "tvångsskriva" bara för att sätta ner något på pränt är klippt omöjligt.
Vet du, en rolig grej, när jag läste din kommentar om att tappa läsarna var att jag tänkte automatiskt "Vad då, läsare?" för någonstans så tänker jag aldrig medvetet på att folk faktiskt läser. Det är någon slags intressant koppling i min hjärna som lyckas att förbise det faktumet, egentligen tänker jag nog mer på bloggen som någon slags mailkommunikation mellan mig och de som kommenterar något så när regelbundet, någon slags vänskap mellan er och mig, och vänskap har man ju kvar även när man är på sitt minst tilldragande humör och mest påminner om en folkilsken igelkott som rullat ihop sig i ett hörn. Hur som helst,det var riktigt intressant att inse att jag inte tänker på folk som läsare, det kanske rent av blir en blogg av det, vem vet... :)
För, hmm, jag ser ju hur mina svar här till er blir längre och längre, så något kanske finns kvar att skriva om....

Shirouz sa...

Hej Bad Gear,
jaa, egentligen är det skandal att jag inte skuddat stoftet nere på Österlen på ett bra tag. Det är kanske där inspirationen finns. Pumphuset... Och i hörnet i en trädgård växer magnolia. Det minns jag bestämt. :)

Anonym sa...

My never images are never as good :(

Review my webpage;