tisdag 8 september 2009

Ingen rast och ingen ro.

... Jag kan meddela att det har bara tagit mig en och en halv timme att starta datorn, läsa era kommentarer och att svara på dem...

Det blir lätt så om man ska (och det ska man...) resa sig var femte minut och leka med Styre och Asta Katt (som upplever en ny vår när hon kastar sig upp och ner i sängen efter en leksak på en pinne som gungar lagom retligt), för att inte tala om alla gånger jag är tvungen att ta upp Styre i knät för att han sitter nedanför datorn och bara vrålar att "Jag är eeeenssaaaam, taaaaa uuuuuppp miiiiiiiiiig nuuuuuu!", för att inte tala om alla gånger jag fått resa mig och skena iväg för att rädda blommorna i vardagsrumsfönstret när Styre varit igång där och lekt Tarzan.

Men det gör inte så mycket. Nu sover de, bägge två, utslagna som två championer som gått tio matcher i ringen och själv är jag ganska trött också, men ingen rast och ro, här inte...
Tvättstugan står på programmet, plus eventuellt lite gräsklippning i torpet framemot kvällningen.

2 kommentarer:

Bitten sa...

Det är jobbigt att vara småkattsförälder.

Shirouz sa...

Hej Bitten,
ja, inte en lugn stund förrän kattungen själv vill det.