fredag 25 september 2009

Har du skaffat kattunge!?

Det blir varken hackat eller malet just nu, jag farmar mig ju genom livet och är maffiamedlem i Facebook och du kan inte tro hur mycket det finns att farma och hur många inbrott och folk att slåss med som tar upp min tid numera...

En rolig grej igår, Kia ringde och sa "Har du skaffat kattunge!?"
"Jo." sa jag.
"Ja, för jag var inne på din blogg och helt plötsligt dök där upp ett okänt namn!"
"Jo." sa jag.
"Men hur länge sedan är det vi träffades?"
"Inte så länge?"
"Jo, för jag började gå bakåt och det måste vara minst tre veckor!?"
"Är det så? Jaa... Det måste det vara!"
"Och det är lite glest med uppdateringarna, men det förstår jag ju."
"Jo." sa jag.

Så vi beslöt raskt att idag borde vi fika och uppdatera varandra vad som hänt mer under veckorna.
Ska bli trevligt, jag har inte ätit en enda bakelse på hela veckan och känner bestämt att bakelsekvoten är på minusnivå.

För övrigt, varje helg tänker jag "Kanske sista drägliga helgen för hösten..."
För snart börjar stormen. Och regnet. Det är inte så dumt det heller i och för sig...

6 kommentarer:

Baronessan sa...

Bakelse - my god - det var åratal sedan jag åt något sådant. Det måste jag ändra på ;) Glad fredag!

Cicki sa...

Pessimist. Idag väntar svamparna och solen vräker ner från himlen. Det ska bli fint i helgen också har jag bestämt. Inga höststormar här inte.

Bajsugglan sa...

Precis, nu kommer regnet och stormen, och det är ju jättegött för då kan man sitta inne o snaska godis och se på film o läsa böcker o surfa o fika och .. ja sånt som man kan göra även när det inte blåser o regner, men det är väldigt mkt roligare att göra när det regnar! för det är rätt tråkigt att sitta ute i regnet o äta godis och se på film, då tv:n dessutom går sönder av vattnet, leder ström, leder till död etc.
Ja det var min lilla höst-analys!
som sagt,vi välkomnar hösten med öppna armar!

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
flera år sedan!? Ja, för tusan, då är det dags för minst en bakelse ögonaböj! :)

Shirouz sa...

Hej Cicki,
här sken solen med sin frånvaro, och stormarna for fram och tillbaka hela tiden, vill jag lova...Hoppas du hade bättre tur med vädret. :)

Shirouz sa...

Hej Bajsugglan,
jag kan inte säga annat än att jag håller med i den eminenta höstanalysen! :)