torsdag 17 september 2009

Baconbrännmärken

Jag såg på nyheterna imorse att vi äter 200 gram kött om dagen.
Hur hinner vi med det, tänker jag?
Det är alltså 1.4 kg i veckan.
Jag måste ha fattat fel.
Tänker jag.

Men ändå... Förresten ska jag steka bacon idag. Det är bland det värsta jag vet. Det finns inget kött som är så illasinnat som just bacon. Det fräser och skvätter och bubblar och beter sig högst opassande livligt i stekpannan.
Sist stekte jag bacon iförd en chic liten tröja som lämnade lilla maggen bar.
Elller okay då, jag ska säga som det är.
Jag stekte bacon i en uttjänt tröja som jag dragit på mig för att jag inte orkade bry mig.

Sedan hade jag baconbrännmärken på magen.
Det var absolut inte chict.

2 kommentarer:

Baronessan sa...

Har du aldrig hört talas om ungkarlsknepet? Steka bacon i micro mellan hushållspapper. Funkar faktiskt bra.

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
nej, det har jag aldrig hört, kanske jag ska testa det istället då. :)