måndag 21 september 2009

Än är inte den sista idioten född.

Skriver numera allt på datorn med Styre i knät.
Går aldrig ensam på toan eftersom Styre inte tycker det är nödvändigt.
Har goda utsikter att få smått nervös mage eftersom det inte kan vara bra för mig att hoppa högt av rädsla när duschdraperiet attackerar mig med kraft.

Missar i morse hur man: Blir lycklig "på riktigt".
Citationsmärkena är mina. Jag hade ingen aning om att man kan vara lycklig på låtsas. Hur fan gör man då?

Grubblar över det en stund och tänker man kanske blir lycklig om man blir Anka-lycklig som den där människan på 3an som hävdar att man "fångar" män och att kvinnans livsuppgift är att göra mannen man "fångat" lycklig.

Tänker som så att visst är talesätten "Än är inte den sista idioten född" och "Det är bättre att vara tyst och bli tagen för en idiot än att öppna munnen och bekräfta det."

Hurrar också för Leonard Cohen!
Läste igår i aftonblaskan att han skrev sånger bl.a. om "komplicerade förhållanden".
Citationsmärkena är mina där med.
Så fort man blandar in en annan människa i sina relationer (och det vet både du och jag att en relation kräver oftast minst en människa till.) så blir det komplicerat.
Mindre eller mer, men komplicerat kan man vänta sig.

Har också börjat med en mer korthuggen stil.
Känns fräscht på något sätt.

Såg Denis Leary i Actors studio igår.
Vilken man!
Har alltid gillat mr Leary.
En riktig människa i riktiga livet.
Så skönt.

Ett säkert tecken att man är inne i Mörka Tornet-serien är att när någon gör något snällt för en så vill man säga "Mantackar-sai!"
Men man gör det inte.
Man säger bara "Man tackar!" och tänker "sai" för sig själv.

Cyklade en halvmil imorse. Det behövde jag.
Däremot behövde jag inte motvinden lika mycket.
Tänkte för mig själv när jag segade mig uppför backarna hemåt att "Ja, det är sant, än är inte den sista idioten född!"

För just då kändes det så onödigt att streta sig fram som en halvvild furie bara för att ta sig hem och vackla in och luta huvudet mot dörrposten.
Nu känns det ganska okay igen dock.

Hela dagen i tvättstugan känns inte lika okay.

10 kommentarer:

Bitten sa...

Du får väl ta med dig Styre i tvättstugan. Lite nytta kan han väl göra. Tvättandet kanske inte blir så jobbigt om man jämför med att hålla koll på och jag katten runt tvättmaskinen.

Red sa...

Just det - bättre att inte kommentera än att avslöja sig! Men gör du inte det lite svårt för dig. Cyckla ska ske i medvind och utför!

Baronessan sa...

*skrattar mig fördärvad* Ska inte den där katten heta Ostyre istället?
Lycklig på låtsas tror jag att man blir om man tror att lyckan sitter i silikon, botox och fettsugning.
Ankan är en skymf mot en trevlig fågel!
Var tvungen att googla på Denis Leary. Jag misstänkte att det var han men jag var osäker. Jag såg honom en gång i en typ grill-ståupp på TV. Jestus Amalia vad han var rolig där!
Det står en cykel här ute och väntar på mig, och väntar på mig, och väntar på mig....

Anonym sa...

......näh. Fasen, jag ville skriva nån kommentar här. Men....hjärnan har stannat. /Fimpen kopplar av efter jobbet hära/

Shirouz sa...

Hej Bitten,
jo du, utan tvekan skulle tvättandet te sig som en dans jämfört med att jaga Styre runt i källaren, jag ryser vid blotta tanken på alla prång han skulle kunna krångla sig in i och ser i andanom mig själv försöka få ut honom, när jag tänker på det, då är tvättandet absolut ingenting att klaga på :)

Shirouz sa...

Hej Red,
jomen, jag tänkte detsamma för mig själv igår, å andra sidan tycks det mig som att samma backar jag susar nerför är uppför på hemvägen, jag vete tusan hur det kommer sig. ;)

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
jo, ett namnbyte kan bli aktuellt när som helst. Just nu är han på toaletten och åker kana i handfatet, så att jag får vara i fred. Man får vara tacksam för det...
Och absolut, den där ankan kan man verkligen säga att hon gör ankor hela dan när hon uttalar sig!

Ja, visst sjutton är han bra, Leary? Jag gillar honom starkt! :)


Idag får cykeln vänta på mig också, jag känner mig otvivelaktigt inte upplagd för att ge mig ut. Dessutom blåser det småspik.

Shirouz sa...

Hej Fimpen,
men roligt att höra av dig ändå, vet du :)

hiertha sa...

Har haft min beskärda del av ett Styre-aktigt busfrö. Jag var nära gränsen till nervsammanbrott på bara några dagar :D

Men de är söta. När de sover :)

Cykla i motvind är skitbra. Det härdar på många sätt.

Shirouz sa...

Hej Hiertha,
ja, det tog inte många dagar förrän jag ryckte till utav minsta ljud jag inte kunde identifiera... Fortsätter det så här sätter jag världsrekord i sittande/stående hopp vilken dag som helst...

Jo, det gör nog det, cykla i motvind menar jag, men på något sätt verkar jag alltid få motvind hur jag än gör. Jag kanske är en sådan där windcatcher som är speciellt attraktiv för just motvindar. :)