tisdag 25 augusti 2009

Så stilrent och originellt.

Och nej.
Jag har inte tittat efter klänning eller kjol till bröllopet.

Och ja.
Jag vet. Det är bråttom nu.
På lördag är det meningen att jag ska vara gäst och ha något att hänga på mig, såvida det inte blir det där lakanet jag yrat om.

Och nej.
Jag är inte så orolig längre, min uppskjutaranda lugnar mig och säger att "Du kommer att hitta något. Det ordnar sig. Såja. Såja."

Och ja.
Jag går på det. För innerst inne, hur mycket pessimist jag än är mellan varven så tror jag att det gör det.

Och i värsta fall. Ett lakan som sagt och en säck över huvudet.
Så stilrent och så originellt.

6 kommentarer:

badgear sa...

Uj, jag som var precis inne och läste senaste veckornas bloggningar från din hand. Och så blev jag later och kom mig inte till att skriva nån kommentar, och gick till min blogg och såg att du precis gjort nedslag där.

Fy för att jag fick dåligt samvete för att jag var så lat med att krafsa ner några ord om att jag läst, blivit underhållen och troligen förstått det jag läst.

Då är jag har, men har nog inte så mycket att säga.

Filipstad minns jag en del ifrån, jag bodde där en sommar på slutet av åttiotalet. En liten stuga utan vatten, fick åka ner till idrottsplatsen och duscha. Nånstans i trakterna var jag på kammarmusikfestival, trillade ner till Långban och fick se en oherrans massa mineraler. Jag tror de skröt om världsrekord.

Annars är det lugnt. Vilket jag hoppas det också är på din sida av världen trots fläktfolk och allt :)

Shirouz sa...

Hej Bad Gear,
det är ju lite kul, för jag tänkte att "Nu jädrar är det dags att jag skriver något i kommentaren hos Bad Gear, för jag har varit inne och läst utan att kommenterat på länge nu..." :)

Jag har lite dålig koll på Filipstad, jag minns inte mycket mer än Ferlin på bänken.
Långban såg jag inte alls, men kanske nästa gång.

Gott att höra att det är lugnt, och jodå, det är det tämligen här också. Ha det gott :)

Moster Ma sa...

Nu skulle jag vilja fråga en sak-
vad är det du har på lut i garderoben när du är sååå coool?

Shirouz sa...

Hej Moster Ma,
jag har faktiskt ingenting i garderoben på lut.
Det borde nog också oroa mig, men det känns som att ju närmare jag kommer desto mindre orolig blir jag. Mycket märkligt faktiskt.
Å andra sidan, idag ska jag göra ett sista (hoppas jag) försök på secondhanden i Linköping som jag fick tips om, hittar jag inget där, då lär jag bli riktigt jädra orolig.

badgear sa...

Å så gack jag förbi Ferlin i Stockholm för nån vecka sedan, där han står i närheten av gamla klara. Den statyn har stått där länge, jag minns den från förr. Kunde inte låta bli att le åt minnena, så jag log och nickade, innan jag gick vidare mot sergels torg.

Klänning skall hon ha!, skrek alla matadorer.

Shirouz sa...

Hej Bad Gear,
gamla klara-kvarteren var han väl bevandrad i, om jag minns rätt, man ska le och nicka mot trevliga statyer, det gör jag också, även om den här staden inte har för många statyer att tala högt om.

Hu, ja... Klänning, skrek toreadorerna och pickadorerna också, nåväl, undrens tid är inte förbi, jag kan ju hitta något, man vet aldrig. :)