onsdag 19 augusti 2009

Nu rymmer jag!

Nu sitter jag här, med svarta fingrar, efter att ha skrivit plakat till svensexan som ska gå av stapeln i kväll.
Det känns som jag stressat i stort sett hela dagen, när jag varit färdig med en sak, så har nästa stått på tur, och vet du vad jag tänker göra nu?

Jag tänker skjuta upp varenda liten tanke på klänning, för nej, jag har inte kommit mig för att åka in och titta på någon, jag tänker skjuta upp varenda tanke på att städa lägenheten, jag skiter rent ut sagt i att jag såg en dammråtta under sängen som lätt kunde tagits för en dammgrävling, jag tänker helt enkelt rymma till stugan.

Kanske bara för i kväll, eller till i morgon, jag vet inte, men en sak vet jag, den där stugan är ta mig sjutton det bästa materiella jag har i livet.
Det är som tiden tar ett djupt andetag varje gång jag kommer dit och det känns som att också jag automatiskt gör likaså.
Problem och bekymmer kommer inte åt mig där.
Det är som en värld mitt i världen där bara sådant jag tycker om existerar.

Böcker, musik, en eld i kakelugnen och gungstolen framför den, jag kan se det framför mig utan att blunda och utanför de här rosa anemonerna, (tror jag att det är, de ser ut som rosa blommor av porslin och humlorna och bina älskar dem, det surrar i varje blomma och det låter som humlorna tjoar till varandra "Var din blomma bra?" "Jaa, och din!?" "Excellent, hörru!" och så smackar de så att stänglarna på blommorna darrar.

Det är en sann tillflyktsort, mitt torp, ett ställe att lugna ner sig på, och ett ställe att bara vara på, jag är så förbannat glad att jag tog chansen.
Till och med när jag kör fast med handjagaren så det sjunger i marken är jag lustigt nog glad.
Det är som ett rent glädjepiller där ute.

Så, det är det jag gör nu.
Jag vet att jag inte har hunnit titta runt till er riktigt ordenligt, ni bloggvänner, jag tar igen det när jag kommer tillbaks.
Utvilad och med lugnare andning.
Vi säger så, för nu.

5 kommentarer:

Moster Ma sa...

Låter riktigt sunt detdär att utnyttja gratismedilosecneuroleptiska naturen!

Moster Ma sa...

... eller lugnande bara kanske!

stella sweden sa...

skulle nog vilja ta mig en liten paus vid det där magiska torpet du har...

Shirouz sa...

Hej Moster Ma,
åh, jag gillar det där långa ordet, jag kommer att spara det och använda nästa gång jag ska ut till torpet! :)

Shirouz sa...

Hej Stella Sweden,
det går bra det, du är välkommen om du har vägarna förbi :)