fredag 21 augusti 2009

Med eller utan Ferlin...

Jag funderar på Kristinehamn just nu, har spenderat några dagar med att titta på vädret eftersom vi kommer att befinna oss där och ställa ut den gröna bilen.
Det blir campingstuga och campingliv för hela slanten, småljugande framemot kvällen med lite öl och grillning och jag känner mig som en turist i tillvaron redan nu, när jag ska vara med en hel helg bland motorintresserade människor. Eventuellt kommer Fimpen med också, vi får se...

Kristinehamn är mycket Ferlin för mig. Dock kommer det inte att bli mycket Ferlin över det hela såvida jag inte ska ta tillfället i akt och recitera lite vid grillen senare på kvällen.
Jag kan tänka mig att det skulle vara populärt bland en massa folkvagnsfolk, höll jag på att skriva och sedan tänker jag "Men fy, hur jävla fördomsfull kan jag bli? Precis som om de inte skulle kunna gilla Ferlin också?"

Så jag ställer mig i ett hörn och skäms en liten gnutta och tänker i en annan riktning och tittar lite på vädret igen.
Det blir nog bra.
Med eller utan Ferlin.

Inga kommentarer: