tisdag 25 augusti 2009

Jag drömmer så förbannat konstigt...

Jag drömmer så förbannat konstigt ibland.
Härom natten drömde jag att jag begav mig till djurhemmet för att skaffa en kattkompis till Asta Katt...
Jag blev presenterad för en liten Herr Nilsson-apa, fullt påklädd i en Belker-mössa, (du minns väl Spanarna på High Street) liten grå kofta och blå stickade byxor.
Där stod jag med honom i famnen och stammade lite försagt "Men... Men.... Det här är ingen katt!?"
"Jodå," sa föreståndaren, "det är visst en katt."
"Men det ser inte ut som en katt..." sa jag och strök Herr Nilsson över mössan.
"Det är en katt."

Så såg jag att det stod något på den lilla gråa koftan...
"Det står något här... Paddington!?"
"Åh! Men då är det ju en björn!" sa föreståndaren.

Och så vaknade jag.
Nu är jag helt förvirrad som vanligt.
Är det meningen att jag ska skaffa en björnunge till Asta Katt?
Eller en liten mini-apa?
Ska jag åka till Paddington station?
Eller innebär det här att det kommer att regna hela september så jag borde ha sydväst och Paddington-rock?
Hjälp....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ey! Du vet väl att din son fyller 60 år i dag, huuuura ra ra raaa!!! /Fimpen, eller jag menar Ace´s mamma/

Cicki sa...

Jag tror det betyder att du ska gifta dig med Belker. Tänk så sexigt det är när han visar tänderna och morrar.....:-)

Shirouz sa...

Hej Fimpen,
jag hade dålig koll på det så jag fick slå googla på det, tänka sig att pöjken min är 60 redan, han ser inte ett dugg äldre ut än när det begav sig på det glada sjuttiotalet, sanna mina ord.
Jag antar att det därför är bevisat att ett tillräckligt tjockt lager smink har en bevarande effekt.... ;)

Shirouz sa...

Hej Cicki,
ja, jäsiken!!! Där har vi det! Lika bra jag kollar på bröllopsklänningar i morgon också när jag ändå är på jakt efter festklänning! ;)