fredag 7 augusti 2009

Bilburen medelålders ungdom...

Solen steker där ute och jag känner mig precis som den där stinsen som gick i pension och satt på perrongen och sa "Där kommer ett tåg. Det ger jag fan i! Och där kommer ett till! Det ger jag fan i också!" med den skillnaden att jag tittar ut och säger med jämna mellanrum "Och solen lyser... Det ger jag fan i!" och så går jag in hit och sätter mig och skriver och pratar i telefon, för det är mycket som skall uppdateras, både online och privat via gammalmodiga telefoner.


Ikväll är det motorträff igen för övrigt. (Jo, jag hör dig... "Vad håller hon på med? Är hon helt motorgalen eller?" och då ler jag och säger att "Nej, men en visit in till min vilde far är inplanerad och då staden råkar samtidigt ha en cruising, vem är man att neka sig nöjet att åka runt, runt på stadens gator och känna sig som en bilburen medelålders ungdom?")

Man ska inte neka sig nöjen. Plikter och tvång och saker som måste göras finns i överflöd, och kommer alltid att så göra.
Men glädje och skratt och värme och vänner och nöjen ska man plocka och ta hand om som om de vore sällsynta smultron på strån.

4 kommentarer:

Moster Ma sa...

Kör hårt vetja, det låter riktigt lockande en sommarkväll som denna!
men skippa det där med medelålders- bilburen ungdom räcker gott!

Baronessan sa...

Smultron på strån var det ja... ;)

Shirouz sa...

Hej Moster Ma,
sant, jag skippar det där med medelålders, bilburen ungdom räcker absolut! :)

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
japp, precis :)