söndag 7 juni 2009

Vi fick vara med!

Igår var jag med som statist i en amerikansk film.
Det kändes som så, det är ta mig fan första gången jag varit med om spontant applåderande.
Sånt härligt applåderande som bara kommer, folk som ler, springer, kastar sig över kameror och filmar, folk som skrattar.
Helt sanslöst.
Helt otroligt och så kul!

Vi som stod runt omkring fick nästan tårar i ögonen och han som fick alla applåder och glädjeyttringar sken som en sol.
Det är honom så väl förunnat. Så mycket jobb som han lagt ner och så häftig som bilen blev.
Det var som att se en dröm besannas, och egentligen är det ju så det är.
Från dröm till tanke till utförande till resultat.
Det är stort, allt för många drömmer inte alls nu för tiden eller låter drömmarna stå kvar i garderoben allt medan de tittar allt för noggrant på hindren som är i vägen i stället för att se att hindren ibland kan undanröjas...

Ja, jävlar, vilken kväll! Och vi fick vara med, mitt i all galenskapen, jag hade inte velat missa det för allt smör i Småland.

2 kommentarer:

Baronessan sa...

Men vad? Hade någon tvättat bilen?

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
jag ska lägga upp vad det var, idag om jag hinner. (läs, om jag inte skjuter upp det som vanligt... ;)