torsdag 4 juni 2009

Som Sagt Var...

Sedan har jag en del som det står vem som tänkt till.
Den här är inte dum...

Att man sörjer över att åldras
beror på att man bara märker
vad åren stjäl, inte vad de skänker.
Insikten, klarsynen, överblicken.
-Det enda man noterar är att man måste skaffa glasögon.

Så sa Magnus Von Platen. Och visst ligger det något i det.

Sedan har vi käre Alf Henrikson med den här...

TEOLOGI
Den buttre droskchauffören stängde av morgonandakten på vägen till Bromma flygfält
och vände på huvet och sa:
Ett djävla liv, en djävla död och sen ett djävla helvete,
vilken djävla tillvaro!

6 kommentarer:

Baronessan sa...

Aldeles strålande! Dom där ska jag skriva ut och sätta på väggen! Glad fredag!

Cicki sa...

Du har något att hämta inne hos mig.

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
ja, det är på pricken som det är, glad fredag, du med! :)

Shirouz sa...

Hej Cicki,
jag kommer farande!

Anonym sa...

En citatbok, hm. Jag måste nog härma. Har för mej att jag haft nåt liknande i skolåldern fast inte speciellt seriöst, mer som ett block med olika bra sagda saker å blandat klokt. Fast nu vill jag nog blanda in mina seriestrippar, så jag kan gå till denna bok när jag vill muntra upp mej själv med ett gapflabb. ...å hoppas du mår bättre i näsan nu!! /:o)Fimpen som firar nationaldagen medå först sova väääldigt länge och sen tvätta vääääldigt mycket.

Shirouz sa...

Hej Fimpen,
jo, har tre stycken nu, närmare bestämt. Det enda är att det är svårt att komma ihåg var jag skrev det jag vill hitta.
Med seriestrippar i också är ju en strålande idé!
Jodå, det finns hopp om förkylningen, tvätta lugnt så hörs vi :)