tisdag 26 maj 2009

Varför? Hur? Huga!

Jag vet.
Jag är en gammal urtjurig dinosaur, jag är kärringen mot strömmen, bakvalls och motvalls och ibland till och med valstaktande genom tillvaron.

Men nu.
Jag får erbjudande om 1000 sms gratis av Telia. Om jag laddar för 150 spänn.
Dessa tusen sms gäller i trettio dagar.

Och jag tänker "Finns det någon här på vår jord som skickar tusen sms på trettio dagar? När hinner de leva? Har de stor platt tumme? Är telefonen fastklistrad i näven på dem? Vem fan har tid med tusen sms på trettio dagar? Vem? Varför? Hur? När? Var?"

Ja. Jag vet. Jag torde inte vara den perfekta målgruppen för tusen-sms-erbjudande.
Men ändå?
Hur? Varför? När?
Jag menar, det blir över 33 sms om dagen?
Huga!

Jag ryser lite och ser hur mina dagar skulle förflyta med mig blippande och klickande allt medan sommarens första månad rusar förbi men allt jag ser är den där förbaskade textskärmen och hör plingande och plångande så att småfåglarna ger upp och flyttar någonstans långt bort bara för att komma ifrån den entoniga elektroniska musiken.
Det är tur att jag inte är målgrupp.
Jag kan lugnt stoppa huvudet i syrenbuskar och ta det med ro.

10 kommentarer:

Lokesson sa...

Jag tittar i min mobil och ser att jag skickat 8 SMS den senaste månaden.
1000 SMS skulle med andra ord räcka i cirka 10 år för mig.
Nej, jag tillhör kanske inte heller målgruppen för den där typen av erbjudanden.

1000 SMS på en månad är flera SMS i timmen under vår vakna tid av dygnet - varje dag.
Vad?
Varför?
Nej, jag vill nog inte veta...

Cicki sa...

Jag håller med om att det verkar var ytterst stressande. När man sitter på bussen och på pendeln så är det ett evigt blippande och pingladen. Så 33 om dagen är nog inte mycket för den mest inbitna smsaren (nytt ord, uttalas sssmssssaren i snabb följd och med en lätt vibrerande känsla i läpparna.

hg storm sa...

hehe..mina valpinnor..döttrarna skulle fixa det lätt :)
allt gott hg
kroatien just nu..plus 30..i havet plus 22..imorgon åker jag båt till Hvran för att fota lavendellfälten..
hg

Shirouz sa...

Hej Lokesson,
jag kanske kommer upp i tio sms i veckan (om jag är riktigt enveten, men då får jag lägga manken till)
så nej, det verkar som varken du eller jag passar in som målgrupp.
Varför och vad och hur i helvete det skulle gå till att skicka så många sms har jag funderat så smått på, jag misstänker dock att mina vänner skulle avpollettera mig om jag satte mig och skickade över trettio sms om dagen i en månad till dem.
Antagligen är det som så att man är helt enkelt inte ung, då hade man kanske haft glädje av så många sms. Man vet ju aldrig.

Shirouz sa...

Hej Cicki,
et kan nog hända att det är lite för den inbitne sssmmmmmsssaren, (förresten, det där ger samma effekt som att säga mmmmmmmarabou, kul!:)
men som sagt, för mig känns blotta tanken stressande, jag hyser ju en viss inbyggd motvilja mot mobilen och kan inte riktigt komma sams med tanken på att folk ska kunna nå mig precis när som helst.
Antagligen därför jag stänger av telefonerna ibland, det är skönt med andningspauser mellan varven.

Shirouz sa...

Hej HG Storm,
ja, det är nog så, det är de unga som har anammat den nya tekniken fullt ut, så är det bara.
Det låter som det är en härlig semester, och ack, lavendelfält!! Ser fram mot foton på det :)

Anonym sa...

Jag har laddat min mobil med 200:- idag. KUL!:o) /Pokerfimpen/

Shirouz sa...

Hej Pokerfimpen,
huga!!! :)

Anonym sa...

fått samma meddelande...okej...ska ändå ladda...brukar skicka sms på "gratissms" två stycken i veckan kanske...

Shirouz sa...

Hej Anonym,
jag har faktiskt laddat för 150 spänn jag med nu, jag behövde också ladda så jag tänkte "Nåväl, varför inte...." så den här kampanjen fick mig till slut, där ser man. :)