tisdag 19 maj 2009

Tvättbjörn

Jag är tvättbjörn idag, härligt, speciellt om man betänker att jag sovit i tre timmar innan jag vaknade halv sju och morrade mig ner till tvättstugan.
Tänkte ett tag, "Men, jag skjuter upp det.. En annan dag..." men så tog torpsidan över i mig och sa "Det kan du inte göra, tänk om den dagen du sedan ska tvätta är en strålande dag, då kan du inte åka ut."

Så jag morrade mig ner, gläfste in tvätten i maskinen och morrade mig tillbaka upp hit.
Något är konstigt med mina drömmar också, jag drömmer om skor, om mina skor, att någon har gjort en ofantlig oreda bland gympaskorna så att hur jag än gör står jag med bara en sko i handen. En svart Reebok som det absolut inte finns någon maka till.
Det kan tyda på att mitt undermedvetna säger att jag har nog skor för att bistå O-ringen, kanske den kloke läsaren säger.
Jag å andra sidan tänker att det kan också vara en undermedveten uppmaning till mig att köpa minst ett par till.
Fast, tänker jag så vet jag nog att det är troligen det förstnämnda.

Jag minns inte om det var Kia eller Fimpen som sa att jag borde ta kort på mina skor och lägga upp här, men jag minns att jag svarade att "Så roligt ska vi inte ha det... Förresten har jag ingen digitalkamera." varvid Kia eller Fimpen sa att "Du kan ta kort med mobilen och skicka till Telia."
Det kommer hur som helst inte att hända, för övrigt är ju inte tio, eller om det nu var elva, eller kanske tolv par gympaskor så mycket att diskutera.
Jag har fötter och mina fötter kräva många Reebok-skor för att travestera Albert Engström.
Ja, så är det...
Jag har helt enkelt krävande fötter!

6 kommentarer:

Annela sa...

Jag hittade hit via Cicci och läste en del bakåt i din blogg. Du skriver jätteroligt och jag återkommer gärna. Själv har jag en spärrad blogg, men du vill läsa så släng iväg ett mail (annelabannela@yahoo.se)

Gubben sa...

Du är värre än mig! Jag har bara sex olika par "hundpromenadskor" att välja mellan beroende på väder och mål för promenaden (regn+väg, regn+skog/terräng, snö dito, torrt väder dito) Är jag primitiv varelse eller är det mina fötter som saknad bildning?
Hur som helst - vilket elände med all oreda och vilka skoskav du står inför om problemet inte blir löst!

Shirouz sa...

Hej Annela,
tack, det är så kul att höra att jag roar någon, och välkommen hit!
Jag hör av mig, jag tycker det är roligt att läsa dem som läser min blogg:)

Shirouz sa...

Hej Gubben,
nej, absolut inte primitiv, jag tycker nog det låter som du vandrar emot en större samling med stadiga kliv.
Frågar du mig, så brukar just skosamlingen börja så här beskedligt, med kanske sex, sju par skor, sedan en vacker dag vaknar man upp och inser att man skulle kunna proviantera ett fotbollslag med skor och man har inte en aning om hur det gått till. Skorna bara står där..

Ja, fy sjutton, det är inte utan att jag undrar om kanske de här skodrömmarna försöker att få mig att ha en liten skogarderob någonstans, för igår höll jag faktiskt på att ta ett par omaka skor på mig och rusa ut utan att märka det. :)

Monica sa...

Tycker det är svårt med skor. Omöjligt att på förhand veta vilka som kommer bli favoriterna. Och de skönaste är alltid de fulaste. (De som man inte kan visa sig för folk i.) Och en del läcker in vatten när det regnar. Gummistövlar gillar jag. Fast det är ju inte heller i alla sammanhang det funkar.

/Monica

Shirouz sa...

Hej Monica,
ja, precis så är det! När de är som skönast så är de också som fulast, jag vete sjutton hur det hänger ihop. Jag har ju ett par på landet, skosulorna glappar som ett leende och de är i största allmänhet anskrämliga men såå sköna!
Gummistövlar har jag faktiskt inga, jag köpte ett par på Lidl en gång, oprovade men rätt storlek. När jag sedan försökte få på mig dem, (nästan knähöga) så skrek mina vader om nåd, ity de skar in i benen som om de vore giljotiner istället för harmlösa gummistövlar.
Men jag går och sneglar just nu på blommiga regnstövlar, sådana vill jag ha, men den här gången ska jag prova innan... :)