fredag 15 maj 2009

Nu är det nästan bråttom...

Förresten, den här skomakaren, som hade stängt mellan hägg och syren,
nu skulle han inte få någon lång ledighet alls.

Jag var ute en sväng vid torpet, åkte förbi någon annans syrenbuske och det var en explosion av lila!
Tänkte för mig själv att "Nää!!! Nu går det för fort! Stanna tiden!" och trodde att mina syrener också skulle ha kommit i blom.
Men jag har tur, det är skugga på min framsida så det är bara en anings aning av lila som skymtas, än finns det tid alltså, jag har lovat mig själv att när de går i blom, så ska jag sitta där och snusa på syrenen vid farstubron, sedan må det blåsa halv kuling och regna kulhagel, men sitta där ska jag.

I morgon ska jag frisera jordkällaren förresten.
Den börjar se lite långhårig ut, en vän föreslog att jag skulle elda bort gräset, men fullt så roligt ska vi nog inte ha det. Jag tar min grässax och klipper lite lagom.
Det blir bra det med.

Inga kommentarer: