onsdag 6 maj 2009

Mail jag inte väntar på.

Det händer spännande saker i min mailbox.

Jag gillar mail, speciellt mail jag inte väntar mig, och det här väntade jag mig absolut inte...

Ett mail, från en tysk människa, som tackar för att jag svarat på dennes annons, berättar om sig själv och frågar om hur jag har det.
Jag sitter som ett frågetecken, läser en gång och en gång till.

Först efter andra gången inser jag att jag tydligen fortfarande förstår en hel del mer tyska än jag trott eftersom jag begriper hela mailet.
Funderar kort över om jag möjligen går i sömnen om nätterna och ansluter mig till tyska kontaktförmedlingar, men måste erkänna att så mycket fantasi tror jag inte ens jag själv har om nätterna.

Så, jag får väl skriva och berätta att jag ingalunda sökt kontakt.
På tyska språket, ett språk som jag inte använt sedan förra seklet.
Hilfe!

2 kommentarer:

Lokesson sa...

Hmm...
Min mail är ganska hårt utsatt för spam, och jag får ganska många mail från människor som hävdar att jag på något sätt tagit kontakt med dem.
Det påstås vara via chattar, kontaktannonser eller så menar de att vi har något "affärsmässigt" att dryfta tillsammans.

Nu vet jag inte om detta tillhör samma kategori, men var väldigt försiktig med att lämna ut någonting som helst om digsjälv.
Inte ditt namn, adress, telefonnummer eller liknande.
Det kan vara någon som faktisk råkat maila fel person, men det kan också vara spam...

Shirouz sa...

Hej Lokesson,
det är första gången jag fick ett sådant där mail, men jag begränsade mig till att jag var fel person. Du har rätt, det kan mycket väl varit spam, tack för råden :)