torsdag 14 maj 2009

Åh, kära söta någon!

Jag kunde nyss höras utbrista "Åh, kära lilla söta någon, om jag bara det visste!"
Detta i samband med att jag kollade min statistik och såg att någon hittat till min sida när de frågat: Hur man önskar något och får det.
För, tänk om jag det visste.
Nu kommer jag väl att fundera på det ett bra tag.

När jag var liten var jag säker på att om jag bara blundade tillräckligt hårt på kvällen och sov så skulle jag få det jag önskat mig nästa morgon.
Det kunde vara allt från en ny kompis till en skir blus.
Ibland fungerade det, ibland inte.
Dock slutade jag aldrig att tro på det som barn.
Jag blundade och önskade nästan varje kväll.

När jag blev lite större så hörde jag att om en stjärna faller så ska man önska sig något.
Jag har sett två stjärnor falla hittills.
Bägge gångerna önskade jag.
Jag tror att jag fått som jag ville.
En gång önskade jag att det alltid skulle fortsätta att vara ett äventyr att leva.
På den punkten har jag inte blivit besviken, äventyr med vissa galghumoristiska inslag,
äventyr med sorgliga inslag, äventyr med tråkmåndagar som är så tråkiga att de borde stå längst in i städskåpet och skämmas och roligtorsdagar som kommer susande förbi, ställer sig på bromsen och säger "Hur skulle det vara med en riktigt rolig torsdag? Ska du med, eller?"
Så, visst, äventyret fortsätter.
Den andra önskningen talar jag inte om.

Men som sagt, åh kära söta någon, tänk om jag visste hur man önskar och får...
Tänk om...

Någon annan lider tydligen av samma åkomma som jag, för det står:
Låt på hjärnan. Ta bort den.
Jag var nog inte behjälplig där heller, kunde bara att konstatera att jag ofta får det.
Hur som helst, det är omväxling mot alla sökningar på kalorikmaskin,
något som toppat mina sökningar annars...

2 kommentarer:

Baronessan sa...

Det är nog inte så svårt att få det man önskar om man håller sig inom rimliga gränser. Om jag önskar mig att det ska ligga tre miljoner i posten imorgon så slår det inte in, men om jag önskar mig längre gräs så tror jag att jag kan ha tur :)

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
det kan nog vara så, ja :)