måndag 27 april 2009

Vad gör jag nu för tiden, varför hör jag aldrig av mig?

Allsång alllihop!

"Vad gör hon nu för tiden, varför hör hon aldrig av sig, det är alldeles för länge sedan vi lästs!"

Jo.
Man kan ju undra.
Här håller jag brandtal om hipphet och sedan blir det tyst.
En del kanske misstänker att jag gått vilse i den svarta mascaradjungeln och lyckats mascara mig själv så dant på ögonfransarna så att jag numera bara ser allt genom ett svart töcken.

En del andra kanske tror att jag är och slåss på någon rea och drar och sliter om den senaste bikinin som ett uppretat piggsvin.

En del andra kanske tror att jag har börjat prenumerera på "Vänt i häcken" och "Gamarnas" och numera alltid funderar på vad Pamela Anderson eller kanske någon ny känd såpa-aktör egentligen tycker och tänker.

En del andra kanske tror att jag numera ägnar mig åt att sitta och vifta med ögonfransarna allt medan jag sippar blårosa drinkar med blinkande paraplyer på "Fem i Tre".

En del andra tror kanske att jag ramlat av hipphetståget och nu går och försöker leta mig tillbaks upp på hipphetsspåret allt medan jag desperat vädjar om en spegel så att jag kan försäkra mig om att mina lockar ligger rakt.

En del andra, kanske merparten av er kanske misstänker att jag har smygläst böcker, pimplat öl och whisky, haft allsång med Fimpen och befunnit mig (jo, ta mig sjutton) på Fem i Tre i helgen, dock utan vare sig ögonfransviftning eller paraplydrinkar. Men befann mig gjorde jag.
För de som till äventyrs vill veta, det är inget att ha. Ingenting.
Fimpen och jag hade full koll på hela stället i två långa timmar, (tror jag att det var) och jag kan lugnt säga att alla ni andra som ägnade er åt annat, ni missade absolut inget.

Trubaduren var den första som fick mig att bli oroad.
Han drog i gång med "Inte en glass så långt ögat kan nå", en av mina favorithatobjekt till sånger, och därifrån gick det bara utför.
Att ge sig på Kiss "Rock and roll all nite" som trubadur är en annan sak som man inte bör göra.
Men det gjorde den här trubaduren.
Trots allt, modigt att ens försöka. Men ändå. Jag ryser i mina rocknerver och försöker skaka av mig minnet.

Och inte en själ kände vi igen....
Som tur var nåddes vi av budskapet att det var fest på en rockklubb här i staden, vi begav oss dit så fort tygen höll och har man sett?
Där kände vi folk minsann!
På något sätt så känns det alltid när man hamnar rätt.
Likaväl som det känns när man hamnar på fel ställen...

Annars, ja... Ja, jag har ramlat av hipphetståget totalt.
Jag har läst Thoreau och han är en favoritgubbe, jag läste "Vem vill bli miljardär" och det var en fin historia och jag läser "Vi ses i öknen" som hittills är oförskämt rolig.

Men.
En sak har jag gjort.
Jag har inköpt en arkitektur-mascara!
Long lash och hela köret.
Super black!
Det ni!

Nåväl, lite snabbt småprat blev det här, men nu ska jag offline och se lite på Frasier,
vi hörs och ha det gott, och "vad gör ni nu för tiden, varför hör ni aldrig av er, det är alldeles för länge sedan vi lästs..."

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nästa gång vi är ute och gör stan osäker måste vi testa "Akvariet" och "Asiaten" också. Bara förå se var folk VI känner går mellan kl 22 och 24. Därefter får vi kasta oss i ån å simma över till det äldsta stället vi har, så har vi la täckt in hela nöjesutbudet OCH blivit rena i örona på kuppen :o)/Fimpen ska gå hem från jobbet nu, änteligen!

Gubben sa...

"arkitektur-mascara" ?
Det här blir något att fundera över i veckan? En gåta värre än vad som fick Shirouz att lämna oss övergivna i flera dagar.
Kanske måste jag, motvilligt, googla - min Nordiska Familjebok gav ingen ledning ...

Baronessan sa...

Jo, jag undrade just om du eventuellt skulle komma upp-pimpad på någon dokusåpa framöver.
Inte kul att gå vilse i partysvängen, men skönt att du hittade rätt till slut.
Sen har ju den där våååååren kommit och allt går så satans fort så man hinner ju knappt blogga. Bättring!
Blink, blink från mig med mina korta bleka grisfransar :)

Shirouz sa...

Hej Fimpen,
ja, fast egentligen vet vi ju var folket vi känner är, de är ju på klubben, så vi kanske kan bespara oss hiskeliga besök på Asiaten och Akvariet, för att inte tala om hur gärna jag slipper att simma över till nöjesparken för att sedan gå in och direkt vilja gå ut igen, hur trevligt det än må vara med nytvättade öron. ;)
Å andra sidan, vi kan bli sådana häringa fältstuderanden, så kanske enna liten sväng till de andra nöjesmodulerna, hmm, jag får fundera...

Shirouz sa...

Hej Gubben,
jo, ser du, arkitektur-mascara är fina grejer, de både kröker och förlänger och förstorar fransarna så att de ser ut som dammvippor, mycket trendigt och hippt om jag förstått det hela rätt. :)
Nästa stora sak borde vara mascara som också kan hålla tal vid stora middagar, användas som rockhängare och eventuellt också ha en inbyggd byxpress i, men något säger mig att den får man vänta länge på. ;)

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
åh, nu gav du mig en idé, jag skulle ju kunna åka med den där Färjan och på så sätt bli världsberömd i hela Sverige! :)
Ja, jag håller med, nu när det är över 20 grader och våren äntligen är här, man hinner baske mig inte med, men skärpning utlovas, jag tänker det torde bli regn och kyla till Valborg så man kan blogga i lugn och ro då. :)