måndag 13 april 2009

Kanske lite lika.

Nej. Jag ändrar mig.
Tyckte inte alls hon verkade barsk. Likaväl som jag inte själv tycker jag är barsk.
Jag är bestämd. Det är skillnad.
Hon verkade också bestämd.
Jag gillar folk som är bestämda. Om de ibland, som jag, är lite obestämda.
Men barsk?
Inte då.

Hon verkar väga sina ord, det gillar jag. Tänker innan hon talar och verkade inte bli störd om det blev tyst mellan meningarna medan hon valde sina ord eller medan jag valde mina ord.
Och okay, sådan är jag med. Tystnad besvärar mig inte. Under tystnaden kan man se på människan man har framför sig och roa sig med att försöka utröna vad det är man har framför sig.

Kanske lite lika. Kanske. Vi får se.

2 kommentarer:

Bitten sa...

Du verkar ha haft en underbar påskhelg. Katter är det däremot inte så lätt att flytta på hit och dit, de vill helst vara hemma. En gång hade vi med Wille till sommarstugan. Det gör vi aldrig om. Han vägrade vara där utan stretade på i kopplet och ville hemåt, hela tiden.

Shirouz sa...

Hej Bitten,
jo, det har varit förbaskat skönt i torpet!
Och ja, jag tänker lämna Asta hemma nästa gång. I och för sig gick det oväntat bra, men hon ville inte vara ensam för länge (vilket man kan förstå) så jag fick gå in med jämna mellanrum och prata med henne och ge henne godis, så jag tror att hon hellre är hemma där allt är vant och lugnt.