söndag 19 april 2009

Jag måste hitta en utväg. Fort.

Tänk vad märkliga konversationer man kan utföra under berusningens slöja.
Som igår...
Fimpen och jag vid ett bord, varvid denna konversation utspelades....

Vi pratade om nästa helg, ty precis som för tonåringar så är det alltid en nästa helg för oss och hon sade att hennes gubbe skulle fara någonstans.
"Åh, då kommer du till torpet!" sa jag.
"Naee..." sa Fimpen.
"Jo, det blir jättekul!"
"Naee... " sa Fimpen.
"JO! Jättekul! Jag har både loge och utedass!" strålade jag (och fråga mig inte varför jag alltid drar till med logen och utedasset så fort jag ska berömma torpet.)
"Jag vill vara i stan." sa Fimpen.
"Men... Vi kan vara lite i torpet, sedan åker vi till stan..."
"Ja, till "Fem i Tre"!" sa Fimpen och strålade hon med, ity hon vet hur jag avskyr Fem i Tre.
"Hmm... Okay... Om du kommer, så åker vi till Fem i Tre." sa jag.
"Det vill jag inte." sa hon.
"Huh?"
"Jag vill inte till Fem i Tre."
"Inte jag heller, men kommer du så lovar jag att vi åker dit... Och vi går in till och med!" sa jag.

Någonstans där så har jag för mig att jag till och med lovade att gå till Fem i Tre utan torpbesök...
Och någonstans där rann konversationen ut, i ölen kantänka, och kvar sitter jag, här idag, och misstänker så smått att Fimpen är ett geni.
Hon har fått mig att lova att gå till Fem i Tre och själv har hon inte lovat någonting.
Förbaskat också!
Jag måste hitta en utväg fort...

2 kommentarer:

Anonym sa...

No worries! Risken är ju inte så stor att jag känner förå gå till 5-i-3 heller när det kommer till kritan, hehe. Nu måste jag göra iordning i köket här, för söta lilla kissen har tagit sin leksaksråtta å dränkt i sin vattenskål (å det r inte första gången). Brottsplatsen är dyngblöt å liket ligger kvar, huuu /Fimpen, som inte har några bestående men efter buggen i lördags

Shirouz sa...

Hej Fimpen,
ah, det låter skönt, å andra sidan, sådana bugg-genier som vi är, så blir man ju rädd att vi snart jazzar fram på vilka dansgolv som helst...
He he, det är en grundlig katt, inte bara leker livet ur leksaksråttan utan dränker den med. :)