onsdag 29 april 2009

Hinner vi njuta?

Hör du, det går fort nu.
Valborg i morgon.
Allmänheten uppmanas till försiktighet med brasorna.

Sedan är det pingst.
Allmänheten uppmanas till försiktighet med försiktighet med båtar och brasor och alkohol.

Midsommar.
Allmänheten uppmanas till försiktighet med båtar, brasor och alkohol.

Midsommar, ja.
Vi är snart där också.
Det går så förbannat fort och Alf Henrikson tjoar någonstans långt bort i kröken "Hinner vi njuta?"

Jag vet inte. Man får väl i alla fall försöka så gott det går.

4 kommentarer:

Gubben sa...

Ja, vi hinner! Helt säkert. Vad hindrar oss?

Ika sa...

Jag tror inte att jag njuter. Jag bara stressar runt med en burk Omeprazol i handen.

Shirouz sa...

Hej Gubben,
hmm, det var en bra fråga, jaa, vad hindrar en egentligen?
Fast, samtidigt, det går så förbålt fort nu, allt grönt slår ut på en gång och det känns nästan som att vänder man ryggen till en sekund så är våren och sommaren helt plötsligt förbi.
Jag har kanhända drabbats av vårstress, det går nog över bara jag sätter mig i en blåsippsbacke :)

Shirouz sa...

Hej Ika,
det är lite så det känns här med, men jag ska lugna ner mig, baske mig. :)