onsdag 4 mars 2009

Bättre ordval.

... Och ungefär direkt efter att jag skrivit att mina vänner inte är kloka så tänker jag att det finns bättre ordval än att skriva att de inte är kloka.
Saken är väl den, att det är just det de är.
De är kloka nog att kunna strunta i konvenanser och de är kloka nog att göra saker bara för att det är roligt och de är kloka nog att inte bry sig om hur de månde uppfattas i andras ögon.

Som den store estradören och gladgubben Eagle-Eye Cherry sjöng "Are you still having fun?"
Med vänner som dem så har man det.

2 kommentarer:

Baronessan sa...

Att säga att någon inte är riktigt klok är kärleksfullt. För mig betyder det glad-människa-tänker-i-annorlunda-banor-och-gör-livet-roligare. Men det är ju för långt att säga.

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
ja, precis så menar jag med, du fattar precis hur jag menar. :)