lördag 21 februari 2009

Väldesignat skatbo, jo men visst!

Jag kom på en sak jag kan göra nu som medelåldring, något som jag inte skulle gjort medan jag fortfarande var ung och yster som en trähäst.
Jag kan nu, helt utan skrupler gå ut med soppåsen med nytvättat icke kammat hår.
Av döma av den unge konstnärgrannens blick när han fick syn på mig så skänkte jag honom mycket glädje. Det är honom väl bekommet, han kanske rentav fick inspiration till en ny tavla för jag såg ju när jag kom upp att jag såg förvillande lik ut Solstickan som fanns förr på tändstickorna.
Kanske jag rent av skulle strunta i att reda ut håret överhuvudtaget och ägna mig åt att sprida glädje i mina medmänniskors liv med den här trasselsudden till hår som lätt skulle kunna förväxlas med ett väldesignat skatbo?
Jag får fundera på det.
Välkammat hår eller skatbo.
Det är frågan, det...

Inga kommentarer: