onsdag 4 februari 2009

När bet du din tandsköterska sist?

Först...

HURRA!!!!!!!!!!!!!!
Hurra!!!!
Och ett litet HURRA!!!!!! Till!!!!!

Jag ska tillbaks till min tandläkare om ett och ½ år!!!
Hurra!!!!!

Jag kan meddela herrskapet att nu tar det ytterligare lite längre tid eftersom tandläkarna måste lägga in uppgifter till försäkringskassan.
Det är en väntan som inte direkt får en att hoppa upp och slå klackarna i taket.

Sedan sa han "Jaa, vi syns om ett och ½ år igen då."
"Vet du? Det där är det bästa som man kan höra dig säga! strålade jag, "Alltså, inget personligt, men det är helt underbart."
"Mhm. Men jag tar det personligt." muttrade han och såg så allvarlig ut som han bara orkade.
"Ja ja ja..." sa jag.

Sedan pep han ut och jag var nästan på väg ur stolen när tandsköterskan sa "Då tar vi lite fluor och lite (vad sjutton var det hon sa? Jag minns inte...) så jag fick vackert lägga mig ner igen.
Upptäckte då, (som först) att de har tv i taket numera. "DENTV" heter den och nu vet jag mer om sälar än jag någonsin vetat förut...

Vidare hann jag med att bita tandsköterskan i fingret.
Helt oplanerat och helt spontant, bara så där.
Som tur var inte speciellt hårt. Men ändå...
"Åh, herregud!" sa jag "Förlåt, det var absolut inte meningen!"
Och så började vi skratta bägge två. Hon var en sådan där härlig sköterska som när hon väl börjat skratta inte slutar i första taget.

"Det är ingen fara," sa hon, "det är sväljreflexen som går in ibland, om du bara visste hur många patienter som bitit mig."
"Ahh?" sa jag för vid det laget var hon igång med fluoren igen.
"Jodå. Det är ett farligt yrke det här." log hon.
"Ahhaa..." mumlade jag så gott det gick.
"Borde vara risktillägg!" fnittrade hon.
Då kunde ju inte jag hålla mig heller så det var nära att jag bet henne en gång till, men som tur var så hann hon undan med handen.

Väl ute, vet du vilken låt som spelade i min hjärna?
Av någon outgrundlig anledning "We're gonna party like it's 1999!" med Prince.
Om och om igen.
Sedan tog jag en sväng in till min lokala tobakshandlare,
"GOD MORGON!" tjoade han och jag tjoade tillbaka "Ja, det är verkligen en GOD morgon! Jag har varit hos tandläkaren och inga hål!!!"

Sedan, hela vägen hem så log jag antagligen som en belåten bäver som gjort ett gott dagsverke i timmerdammen..

6 kommentarer:

Baronessan sa...

Tjena Bävern! Liknelsen är inte tokig. Bävrar bygger, och så raseras det och så byggs det upp och så raseras det... Lite som tänderna. Men nu hade ju inte dina raserat.

Bita tandsköterskan har jag aldrig provat. Kanske ska göra det nästa gång. Tack för tipset.

Kul med TV i taket. Jag har en bild att titta på. Den rör sig inte ett dugg. Har tandläkaren en TV så kan de ju skoja till det lite med att köra Hajen istället för sälfilm.

Anonym sa...

;o)Hm, kanske skulle vi ha ett tandläkartema på lördag; Another one BITES the dust. Love me TÄNDER. It´s a tooth-ache (finns även en version som handlar om heartache, of course), LAY BACK in the chair (arms) of someone. Open your mouth (fast Madonna sjunger heart, som ju är FEL) och Money, money, money.... /The Hotstepper/

Cicki sa...

Vad härligt att du inte hade några hål. Grattis. Här är sambon just nu hos sin käftis. Han skuttade inte direkt som en känguru utan masade sig iväg som en slö grävling. (ser du att jag kan jag också)

Här har det installerats och installerats om, men nu verkar allt funktionera som det ska. Förutom att jag ännu inte är riktigt god vän med det nya tangentbordet. Det är så snyggt och läckert och är ergonomiskt med en massa extra funktioner. Men det är så tätt mellan tangenterna så jag missar hela tiden. Jag som i vanliga fall är skapligt snabb får radera och skriva om stup i kvarten. Jag svär bara lite. Nu ska balkongen få ett besök.....:-)

Shirouz sa...

Hej Baronessan,
ja, den här gången hade jag en snablans tur att inga av mina tänder var raserade, man ska ha tur ibland. Jag förstår inte själv varför jag kände mig som en yster bäver men jag har vid det här laget vant mig vid att jag ibland inte förstår mig själv alla gånger. ;)

Att bita tandsköterskan kan jag rekommendera å det varmaste, i alla fall om hon har humor, det bryter isen effektivt.

TV i taket var faktiskt en höjdare, jag lärde mig dels om sälar och så var det lite om öknar med vill jag minnas.

Allt varvat med käcka reklamer för tuggummin som tandläkarna rekommenderade, tandborstar och SB12 eller vad sjutton det hette.(Och nej, jag skojar inte. Det var bara tandläkarreklam...)

Ska föreslå Hajen till honom nästa gång, har en känsla av att idén kommer att uppskattas.

Shirouz sa...

Hej The Hotstepper,
åh rackarns, vad jag garvade åt det här! :)
Hmm, någon mer låt... *tänker febrilt*
Hmm...
Det enda jag kommer på är "Flossa, flossa bort din sura min."
Hmm. Om vi tar film? Starwars kunde bli "The tooth-trolls strikes back" (en spännande film om hur ett gäng tandtroll tar över en mun och en pepsodent- och en colgate-tandkräm försöker slå tillbaks, de är helt maktlösa tills:
BADAM! Där kommer FLUORTANTEN och reder upp allt!
(märks det att jag fortfarande är uppskruvad? :)

Shirouz sa...

Hej Cicki,
och tack! Det är så skönt! :)
Först, härligt att djurliknelserna smittar :)
Jag hoppas det går bra för din sambo och att han kommer tillbaka dansande som en känguru istället, det är himla modigt att gå när man är lite betänksam till tandläkare.

Och grattis till nya datorn, det tar lite tid att bli hemmastadd bland alla finesser kan jag tänka mig.
Ha det gott!