fredag 6 februari 2009

Gör inte som jag gör, utan som jag säger!

Ärade folk. Och fä. (om det till äventyrs finns något sådant som lunkat in från stallet och nu sitter och hovar sig fram över tangentbordet. Eller tassar. Eller klövar. Vad ni vill.

Jag har en varning.

Ge fan i att ge er ut och cykla idag.
Det är inte en bra idé.
Det är komplett livsfarligt.

Om det till äventyrs dock är som så, att ni gillar känslan av att vara en smörklick i en het stekpanna, rusa direkt ut till cykeln och hoppa på den.
Alltså. Inte hoppa cykeln utan hoppa på den.
Jag är säker på att ni förstår skillnaden.

Ers förtroliga (det skulle vara jag, för folk som börjar titta sig omkring och undra) vill ändå säga ett varmt "Tack, tack, massor av tack till alla villaägare i staden som inte har varit ute och skyfflat sina trottoarer!"
Ni gjorde min hemresa så mycket lättare. Jag älskar alla er som istället låg och drog er tio minuter till.
Alla ni som högaktningsfullt gav fasen i snön.
Alla ni som insåg att skyffla (även om jag vet att ni måste, för så säger skyffel-lagen eller vad den nu till äventyrs heter) är lika med en komplett livsfarlig ishalka.
Alla ni som inte gjorde, utan uppsköt till senare på dagen.
Åh vad jag tycker om er!

7 kommentarer:

Bitten sa...

Vi struntar i att skotta bort snön. Vi väntar på att den smälter bort i stället.

stella sweden sa...

...jag tänker absolut inte cykla förrns vårsolen tittar fram U lyser på mig U det är femton grader varmt! Vad gör du ute U hoppar med cykeln för i detta klimat?

stella sweden sa...

Vart bor du egentligen för här på dennalillajävlaöööö har vi inte sett röken ens av en gnutta snö!

Cicki sa...

Jag har inte skyfflat ett dugg. Fast jag är ju inte heller någon villaägare. Även om det kommer snö på balkongen på åttonde våningen så tror jag inte det är vare sig till skada eller nytta för Ulvstrumpas cykeläventyr. Hoppas alla armar och ben är i behåll och hela.

Shirouz sa...

Hej Bitten,
mycket klokt gjort,här är snön borta nu, i alla fall från gator och trottoarer, härligt!

Shirouz sa...

Hej Stella Sweden,
jag var ju som vanligt sent ute och tänkte att det skulle spara tid att cykla. Det gjorde det inte... Åh, här har vi sett snö så jag är trött på det, jag bor ju i södra Sverige, jag. :)

Shirouz sa...

Hej Cicki,
japp, snö på åttonde våningen (hu, här ryser jag lite, inte för att jag tycker jag själv har svindel, men jag tycker inte om höjder..) får gärna ligga kvar.
Jodå, alla ben och armar kvar, men jag tror att det dröjer innan jag ger mig ut på cykel i snön innan det är plogat....