tisdag 24 februari 2009

Gå, tid, gå.

Jag kan inte riktigt samla tankarna. Vi ska till veterinären i eftermiddag.
Gammelkatten är inte riktigt som han ska, tankarna far och flyger om vad det månde vara.
"En tand," tänker jag, "det är säkert en tand som spökar..."
Alla försök att syna honom i munnen har ovänligt avböjts, att få honom att öppna munnen är lika lätt som att få en smålänning (om vi ska börja dagen med att vara riktigt fördomsfulla) att vända ut och in på plånboken i spenderiver.
Saken är ju den, att när en katt verkar lite hängig så kan han vara väldigt dålig. Det är den tanken jag inte tycker om. Den tanken jag motar bort.
Nu vill jag bara att tiden ska gå fort som fan.
Under tiden skingrar jag tankarna med tvättstuga och bloggläsning. Kollar lite på Diesel som sitter och tvättar sig.
På Asta Katt som trycker näsan mot fönstret. Tiden får gärna gå fortare.

Inga kommentarer: