fredag 27 februari 2009

Allergisk tv...

Jag har en antifeministisk tv.
Igår tänkte jag se programmet om när Norman Mailer mötte fyra feminister i New York (tror jag det var...)
Hann med att se den första talaren, sedan när Germaine Greer kom upp och började prata så bestämde sig tvn för att helt sonika visa en svart ruta.
Jag har ingen aning om hur det hela utvecklade sig, om det utvecklade sig, eller om det bara blev som att se en hundgård där alla ryckte och slet och bet för att få det största köttbenet.
Det enda jag med säkerhet fortfarande vet är att jag gillar Norman Mailers böcker.


Tvn var lika stoisk imorse så kaffet intogs i köket till katternas förvåning, allt medan jag läste ikapp nyheterna.
Nu fungerar tvn igen och jag har tittat igenom tv-tablåerna så att jag inte ofrivilligt ska välja något program som får tvn att vilja bryta ihop igen. Jag tänkte försöka med "Walk the line" ikväll och hoppas att tvn inte blivit allergisk mot Johnny Cash.

4 kommentarer:

Cicki sa...

Det är ju bara att hoppas att tv:n håller för Walk the line är en toppenfilm. Och Johnny Cash är/var en toppensångare.

Här kommer tv-kvällen att inledas med Så ska det låta. Världens bästa tv-program....:-)

Shirouz sa...

Hej Cicki,
ja, jag hoppas det med, jag hoppas det bara var som så att tvn inte uppskattar högljudda debatter. :)
Ah, jo, Så ska det låta är bra, jag såg dock att det skulle vara en K special om Olle Ljungström, så det börjar nog jag kvällen med här.

stella sweden sa...

Isch..min nya platteve är allergisk mot att visa HELA texten...antagligen har jag nån natt när jag vart litt drucken ÄNDRAT inställningarna (säger andra)...så nu sitter jag här o försöker luska ut vad fan det är dom säger egntligen så det jag gör nu är U stänga av ljudet o LYSSNA istället...

Shirouz sa...

Hej Stella Sweden,
det låter som jag, jag har en vana att ändra bildformat så att helt plötsligt ser jag inte hela tvbilden eller texten. Jag kanske skulle försöka stänga av ljudet o lyssna jag med istället. :)