tisdag 6 januari 2009

Visst är det så?

Raskt över till det som verkligen intresserar mig just nu.
Det kommer inte som en överraskning att varenda jävla låt på radion nu verkar handla om kärlek som går i kras. Eller kärlek som är lycklig. Men kärlek. Hela tiden....

Varenda låt. Jag överdriver inte. Jo, lite kanske, jag tror jag hörde en glad låt som handlade om någon blomma här om dagen. Men annars.
Varenda låt. Hela tiden.

På vägen till Laxå härom dagen så var det till och med en smurf som sjöng "I'm so lonely, so looonely!" och jag tänkte ilsket "Klart som fan du är. Du är blå. Du är en smurf!"
Nej, jag vet inte riktigt varför jag tänkte att just att smurfar förtjänar att vara ensamma men jag hade väl fått nog...

Det här är nog samma fenomen som folk pratar om att när de är gravida så är alla andra på stan också gravida.
Försöker man sluta röka så har helt plötsligt hela befolkningen blivit en samling rykande skorstenar.
Vill man gå ner i vikt så är som ett trollslag hela mänskligheten pinnsmala.
Känner man sig ful så har hela menageriet av mänsklighet genomgått en extrem makeover och sprallar omkring jättesnygga, välvårdade och lagom läckert solbruna.
Har man varit hos en frisör som gått fullständigt bärsärkagång med ens hår, så pass att man vill be om en papperskasse att dra över huvudet innan man går ut..
Ja, då... Då när man kommer ut är alla så jäkla välfriserade så att man misstänker att varenda en har en personlig stylist!
Visst är det så?
Högst märkligt på min ära...

2 kommentarer:

Cicki sa...

Ursäkta att jag sitter här och småfnissar. För visst är det så som du beskriver. Vad det gäller musik så handlar de flesta låtar om kärlek. Det är väl bara så att man inte tänker på det i vanliga fall.....:-)

Shirouz sa...

Hej Cicki,
det är helt okay att småfnissa, det är något dråpligt över hela situationen när man plötsligt börjar lyssna och det känns som varenda låt som någonsin skrivits någon gång enbart handlar om kärlek. :)