onsdag 14 januari 2009

... Och inte nog med det...

Och inte nog med det.
Jag saknar min gran!
Varför skulle jag få för mig att hux flux bli traditionsenlig när jag aldrig brytt mig förr?
Varför skulle jag montera ner den igår?
Inget lila som står och sprakar i hörnet. Inga juleljus som lyser upp.
Vems, jag säger vems stupida idé är det egentligen att vi ska slänga ut granen igår?
Det är fortfarande mörkt ute (som att titta en sotare i baken, skulle min far säga.) vi behöver något som lyser upp, något som glittrar och glimmar!

Asta Katt saknar också granen.
Hon har sprungit in i vardagsrummet flera gånger (förutom när hon låg under en stol i köket och med stora ögon beskådade när jag hyvlade av mattan och golvet därinne med dammsugaren som beslutit sig för att demontera sig själv från alla tänkbara hjul som finns.) och jamat.
Hon som vant sig vid att ligga på ena armstödet på soffan och låta juleljusen värma henne.

Nu. Helt tomt i hörnet.
Och det är nästan ett helt år till jul igen.

2 kommentarer:

LordParzifal sa...

En kväll i mitt liv, eftersom det tycks vara temat nu, Saab Missiles och Volvo technology söker min blogg och då tänker jag att, hoppas de ser vad jag tycker om vapenindustri och omodern teknologi som förorenar, men nej då

Guben I Låddan som vanligt, jag hoppas nästan nån tvingar mig att ta ner den snart eftersom det är transkript från Svenska Ord

Samma antal och flöde av gäster men inte på de nya sidorna, på tal om utebliven julljusefrid eller vad det heter så är ju mina försenade julkort kvar att lägga upp, jag har fullt sjå att sätta dem i rätt ordning bara men det har något med julhistoria att göra...

Be well,
LPWJ

Shirouz sa...

Hej Lord Parzifal,
ja, visst är det lite typiskt att det är det de söker på och inte det som kanske skulle kunna skaka om i skallarna lite?
Försenade julkort är som bekant bättre än inga julkort alls...
På tal om ingenting, jag såg Öijer igår på tvn,(jag skrev ju igår att jag inte visste vem han var) en man med en helt egen stil! Snacka om att tala om trollen och så är de på tv i nästa stund. Det är så det är när det är som bäst.