måndag 26 januari 2009

"Ute och åker lite, bara...."

Ni undrar vad jag håller på med, va?
Det är inte utan att jag undrar det jag med...

Du vet, när man har ställe på landet, så märker man att folk "är ute och åker, lite bara..." och råkar alltid "bara vara ute och åka lite" just precis där man bor?
Det är inte klokt egentligen vad folk är "ute och åker lite bara."
Det tror man inte.
Men så är det...

Igår var jag och en vän "ute och åkte lite bara..."
Tre gånger åkte vi förbi torpet.
Varje gång pep jag som ett förtjust barn och sa "Åååh, där är det!!!!"
och när vi åkte förbi igen (för vi gjorde en u-sväng tämligen omgående så var återseendets glädje lika stor "Ååååh, där är det igen!!!!"

Tredje gången "Ååååh.... Där är det!!!! Igen!!!!!"
Jag var som om jag var fem år igen och fått precis vad jag önskat mig på födelsedagen, vännen log stort och ja, jag inser att jag nog var tämligen roande...

Imorgon ska kusin och kusinfru och min far och jag ut "och åka lite bara...."
Det är ju så trevligt att åka ut och åka lite. Bara....

2 kommentarer:

Cicki sa...

Det låter som en karamell som du kan suga på riktigt länge. Tänk att du kan åka ut och åka hela februari också....:-)

Shirouz sa...

Hej Cicki,
japp, jag vete sjutton, men den här "längtanstänkandet" som jag har nu är faktiskt ganska roligt. Jag funderar på möblering, blommor och gräsklippare och varje gång jag åker förbi så hoppar hjärtat till glatt på mig och jag tänker "det där är mitt snart!"
Det är något smått förtjusande över det hela...(även om jag inte gillar ordet förtjusande men det är ändå något tjusande över det.)
Någonting säger mig att jag kommer att "råka" åka förbi igen, jajemen... :)