måndag 5 januari 2009

Se, det är inte det sämsta det!


Jag har fått en utmärkelse av Bitten , jag tackar och bockar, det är något märkligt,(jo, jag är medveten om att jag ofta finner livet märkligt, men visst är det så?) hur glad man blir av att andra har någon slags glädje över att läsa en. Det är fan så roligt och det är lika roligt att tala om för sina medmänniskor att jag uppskattar er.
Just nu, speciellt när livet känns lite som det gör, så desto roligare känns det.
Plus att jag blir strängt upptagen med att kolla era sidor och skriva det här.
Det är inte så dumt det heller. Tänka hinner jag ändå. Tänker jag medan jag skriver...
Så, här kommer det.
Fan vad ni är bra!

Så, jag tittade i min länklista, jag har inte sju där än, vilket påminner mig att jag ska förnya den länklistan, men visst har jag minst sju som jag tittar till med jämna mellanrum.
Det de har gemensamt är att de blir levande genom det de skriver.

Eller, jag är fullt införstådd med att ni är levande även när ni inte sitter och knattrar på tangenten, men ni förstår hur jag menar. Tror jag.


Så, en gång till. Vad ni är bra! Var en på sitt sätt! Hurra!

Lord Parzifal Här har du underbara ord, ord som bränner och glöder. Det är få förunnat att kunna dikta, men han kan. Tro mig.

Bad Gear
En av få förunnat som kan skriva om träning så det är intressant. Speciellt uppskattar jag att jag ibland känner mig som om jag sprungit en halvmil när jag läst hans blogg, även om skorna står och morrar åt mig i skohyllan.


Boktoka
Skriver om böcker och skriver så bra så att jag ständigt fyller på min läslista.


RumpanBar & Kök
Första gången jag kom in på Jackans sida, hade jag intet ont anande precis tagit en munfull kaffe, där fanns en vits som fick mig att ofrivilligt duscha hela tangentbordet. Sånt hittar man inte överallt. Hon skriver klokt, roligt och medryckande.

Hemligheter.nu
Ursula är en ganska ny bekantskap, skriver roligt, inkännande och har kort sagt språket i sin hand.

Cickis design
En ännu nyare bekantskap, humor, inkännande, skriver förbaskat bra och glad är jag att jag hittade dit.

Lokesson
Får mig alltid att tänka och fundera, hjärngympa, det tycker jag om!

Stella Sweden, en ny bekantskap, med ett språk som är som ett fyrverkeri.
Magnifikt!
Och vad fasen? Det är redan åtta...
Men jag måste nämna:

Gubben vid Rämen
Han tar en paus nu, men det finns massor att läsa, där har du en man
som kan berätta en skröna, jag höll på att säga att det är bara att sluta
ögonen och njuta av berättelserna, men på det sättet får du ju inte mycket läst.
Men du förstår hur jag menar.

De jag har nämnt nu livar upp tillvaron här på nätet, ofta med kommentarer här, som får mig att både le och fundera med jämna mellanrum, det är kvinnor och män med både klokhet och humor, se, det är inte det sämsta, det!
Och givetvis, så skulle Bitten ha en tillbaks.
Förbaskat roligt att gå in där och läsa, alltid något att fundera över, mange tack som de
säger i Danmark. Eller om det är Norge. Det är nog Norge. Definitivt Norge.
Och...
Enligt direktiven står det att:
Man ska även ge sju andra (eller fler) denna utmärkelse, samt lägga upp en bild.
Länka till den du fått den av och lämna meddelande till de andra så de vet att de
fått en utmärkelse.
Och så tänker jag att, känner du inte för det, så gör du inte det, utan bara suger i dig av berömmet att du är bra för att du är du, det räcker gott det med.
Nu ska jag fortsätta drömma om eventualiteten av möjligheten om en stuga.
Vi hörs.

13 kommentarer:

Cicki sa...

Tack snälla, rara. Jag blir lika rörd och glad varenda gång jag får en utmärkelse. Ska suga länge på denna karamell.....:-)

Shirouz sa...

Hej Cicki,
varsågod och tack själv, för inspirerande läsning och humor och klokskap. :)

LordParzifal sa...

Jag är så fräck att jag tackar genom att lägga in en kopia jag skrev som svar till det och annat på min egen blogg (gillar ju långa svar hörde jag) Och den var klart inspirerad av detta pris...tror jag...

Ich denke ich danke dich eller vad de säger over there somewhere...

~*~

Kul att det uppskattas, men vet ni hur svårt det är att vara
pedantiska jag.

Styrelsemötet med mig själv öppnas:

Rättelser till skrivelsen:

gagnas stavas gangnas?

*Mummel*

Nej gagnas heter det väl....
Ja det gör det ja, det heter inte gangnas...
gangnas, gangnas jag har väl aldrig hört på...gangnas!

Det heter de gångna åren och att man gagnas av nånting,
läs nu protokollet så tar vi det från början igen...

Kan jag väl.

gagna kvarstår...bifalles detta?

Alla EN svarade med ett rungande: JA!
*knack*

Nästa punkt på dag...eeh...kvällsordningen...

Aforism titeln byts till Aforism: Exotiska frukten

och meningen däri till skyddar, inte skydd MOT!
Tokskalle jag blir så...ahem...

Ingen guben i låddan sketch nu om jag får be i detta möte
med mig själv i styrelserummet *knack knack* med hammaren
Ordning!
Kan Patrik hämta nåt drickbart, gärna Kapten
...Va?
Kapten, KaptenLöjtnant, ska det vara så svårt så vill jag inte vara
här, då vill jag inte vara med
...jaja
(Patrik går för att hämta Kapten till Patrik)

vafan är det här

vart var vi nu

jo, och hela den ironiska texten om frireligiösa kända poeter var
ett missförstånd, texten som princip blir ju inte mer osann för det,
i princip, alltså av Livets Ord och dylikt i allmänhet, men eftersom
det var det måste den tas ner, ett löfte är ett löfte...men den kan
sitta till efter Trettondagen.

Shakespeare's skräckis Twelfth Night är min absoluta favorit, finns
även som film, svartvit liksom ny, bägge är bra.
Den sammanfattar allt av vad moderna OoOoOo det spökar Tv serier gjorda av de Tv producenter
som när Stephen King var ny och känd aldrig skulle sända honom på TV
som iallafall hade en sensmoral och inget nyhetsbehagsskvallertidningsupplägg PUH vad är det med mig ikväll...fingrarna har...blivit...LEVANDE! help IT's Alive...en annan bra klassiker.

Vad Twelfth Night går ut på, spöket spökar, de har en pjäs med spöke i,
spöket spelar spöket, slutscenen som är så JÄ...mrans bra, är den...
där fattar alla men blir vän med spöket *snyft*

Störtfloder till sist, Stellas var mer av en nyinspelning av
De Tio Budorden
medans Baronessan flöde lutade åt någon film som spelades in
efter "Tuppen"!?

skojadebaralitegrann
det kan man göra med vänner eller hur...

Tack Wolfstockings för webpris, är bättre än påskris...för än är vi
inte där, men det är jultider än vilket skall synas i min försenade
tvådelarspost som komma skall.

Jul ända till påska Parzifal style...

Be well,
LPWJ

Jackan, kikar till och hajar till sa...

Ulva...

En utmärkelse är inte min eftersträvansvärda tillvaros kamp i livet men jag slår mig ner och läser (och gissa hur många nya läsvärda bloggar jag fått nu då)

Så tänker jag. Att dela med sig i tillvaron av liv och leverne, inte för Någons skull utan för Sin egen skull, gör att jag och kanske någon, ingen nämnd och ingen glömd, får en pluspoäng i tillvaron.´

Du är i alla fall definitivt en pluspoäng. Tillhör den övre delen i min egen "Elitbloggserie"

Livet du lever är kanske inte allas valda liv men det livet du delar med dig av här ger mig en pluskant i tillvaron och för det bugar jag och bockar och tackar.

Livskvalitet är inte bara möten irl. Ibland finner man dem på de mest otroliga ställen.

Internet t.ex

Shirouz sa...

Hej Lord Parzifal,
snacka om att jag läste det här med ett stort leende, en ytterst målande beskrivning och jag kunde se det hela framför mig!
Det är ju roligt det här med ord, ju mer man upprepar ett och samma ord, desto konstigare låter det så till slut börjar man fundera på om ordet överhuvudtaget existerar...

Fasiken, den där Twelfth Night går ut på borde jag nog ta och se, den låter bra!
Hm, det är märkligt det här med Stephen King, att han har så dåligt rykte, fasen vet, det får mig att undra om alla som vänder näsan käpprätt upp i det blå ens har gett honom en chans eller bara får för sig att de vet vad som är kultur eller inte.
Jag gillar gamle Stephen, det enda jag inte var riktigt med på var Cujo, jag tyckte så förbaskat synd om den där hunden, samma sak med Lassie, även om Lassie aldrig betedde sig så som Cujo. Men om jag minns rätt hade Cujo rabies (år och åter år sedan jag läste och såg filmen) och vem som helst som skulle få rabies skulle väl tappa koncepterna lite. Hade jag skrivit om Cujo hade det blivit en nätt historia där Cujo fick åka till veterinären och bli frisk. Vilket bara bevisar att någon skräckförfattare blir jag aldrig.

Ser fram mot den utlovade tvådelarsposten, det är alltid läsvärt, det vet jag när jag kommer in!
Och ja, för fasen, långa kommentarer är bra!
Ha det gott!

Shirouz sa...

Hej Jackan,
så där ja, du satte huvudet på spiken, tråden på nålen, luften i däcket med just de orden!
De orden, precis så tycker jag också.
Och tack, jag blir så glad av att höra att jag är en pluspoäng, och detsamma kan sägas om dig!
Och det är ju det här med liv, allas liv är intressanta på något sätt, det finns något i alla, det är jag övertygad om. Förutom när jag har PMS då, när jag är lika övertygad om att hela befolkningen består av en mängd fårskallar som borde skeppas till en ö långt ifrån mig. ;)
Och ja, sista raden, spot on som de säger over there. Vad kan jag säga, mer än att jag instämmer? :)

Shirouz sa...

Eh... Det där "Twelfth Night går ut på"skulle ju istället ha varit:
den borde jag se.
Jag skriver fortare än jag tänker tydligen.
Jag vet inte riktigt om det är en bra sak. Men så är det. Tydligen... ;)

stella sweden sa...

..jag kravlar mig så sakta upp ur min kungadottirbädd...knäböjer försiktigt U hööör hur de rasslar i garderoben...fram sticker små lååångöron U med sina mjuuuka små tassar applåderar de ljudlöst, ropar heja eja..(jooo de har svårt med hå-na ibland..harmynta som de är)

Men vi tackar!

Shirouz sa...

Hej Stella Sweden,
du får hälsa till dem så gott :)

Lokesson sa...

Jag tackar naturligtvis så hemskt mycket för utmärkelsen.
Den ger mig dock lite dåligt samvete.
Dels över min egen fattiga länklista, men framförallt p.g.a. den stora avsaknaden av beröm i min egen blogg.
Hmm, lite att jobba med... ;-)

Shirouz sa...

Hej Lokesson,
nej, nej, nej, bort med dåligt samvete och in med gott samvete.
Det tar betydligt mindre plats och man mår så mycket bättre av det ;)

Boktoka sa...

Boktoka tackar och bugar för utmärkelse och beröm. Det glädjer ett litet tokhjärta minsann! Passar dessutom finfint i denna situation av post-matförgiftning och hemtentaångest. Tack!

Shirouz sa...

Hej Boktoka,
å fy sjutton, post-matförgiftning är inget skoj alls, lycka till med hemtentan nu!