måndag 12 januari 2009

Lycklig grävling.

Jag säger som Kinky Friedman "May the god of your choice be praised!" Jag har nämligen äntligen sovit en hel natt i sträck, som en lycklig grävling i ett gryt har snarkat ända tills gammelkatten väckte mig imorse eftersom hans frukost var försenad.

Det är märkligt hur bra det känns att ha sovit ut. Jag tittar med något som kan liknas vid välvilja på måndagsmorgonen här ute, konstaterar nöjt att det blåser halvannan storm utanför.

Men. Sedan kommer vanedjuret som jag är online och blir smått förvirrad. Var är min fnul?
Min vana trogen att skjuta upp saker så har jag låtit bli att lägga till folk som bokmärken eftersom jag hittar dem ju ändå på fnul.
Vad hette de nu igen? Var höll de hus? Var är de nu?
För att inte tala om den sinnrika konstruktionen som gjorde att jag kunde klicka på någon bild som jag inte sett förut och helt apropå ramla över en ny blogg att läsa som jag aldrig sett förut.
Nåväl, det kommer väl tillbaka...
Det är som de säger, man saknar inte kon förrän båset är tomt.

2 kommentarer:

Lokesson sa...

God morgon Shiro!
Ibland vaknar man och inser att något saknas i ens tillvaro.
Ibland kan det vara något så enkelt som ena strumpan eller ett par byxor, men andra gånger kan det vara tyngre saker som fattas.
Denna morgon var det kontakten med andra som plötsligt inte fanns där den borde.
Nåja, det kunde ju ha varit ÄNNU värre.
Ha det gott!

Shirouz sa...

God morgon Lokesson,
ja, så är det, det är märkligt hur jag vant mig vid den lilla fnulingen och hur mycket den lyser med sin frånvaro.
Men som sagt, det kunde varit värre, jag kunde ha haft slut på kaffe imorse, det hade varit en katastrof :)
Ha det gott!