måndag 26 januari 2009

Jodå, inte kunde jag låta bli, inte...

Jag borde verkligen inte.
Någon borde säga "Men snälla någon, hur många ska du ha!?"

Men jag kunde inte stå emot.
Nu har jag ett par träningsskor till.
De är lila. Lila!
Visa mig något som är lila och jag lovar och svär, jag faller i farstun.
Och nej.
Jag behöver dem inte alls.
Jag har redan alldeles för många par...

Men, vet du vad jag sa för att övertyga mig själv?
Att träningsskor blir hårda i sulan och inte lika fjädrande efter ett år,
så egentligen behöver man nya minst en gång om året.
Jag har ingen aning om det är sant eller en vandringsmyt, men det gör det så mycket lättare för mig att falla för frestelsen.

Alla borde ha lila gympaskor när jag tänker efter.
Lila och guld är de förresten....
Och lite vita.
Nåväl, kan andra samla på pumps och allt vad det heter, så måste någon ta sitt ansvar för att samla på gympaskor, eller hur?

4 kommentarer:

Boktoka sa...

Som jympaledare kan jag bara uppmuntra dina regelbundna inköpa av jympadojor. Sulan torkar jajemen och skon har oavsett användningsgrad kraftigt reducerad stötdämpningsförmåga efter ett till två år.

Vilket får mig att komma ihåg att jag behöver köpa nya jag med...

Cicki sa...

Jag är själv rätt svag för lila, men inte just träningsskor. Själv blev jag med rosa träningsskor i höstas. Jag som inte ens gillar rosa, fast jag tycker de är rätt läckra. Just nu står de på hatthyllan??? och väntar på våren. Vi har nog konstiga vanor i den här familjen.....:-)

Shirouz sa...

Hej Boktoka,
du har ingen aning om hur glad jag blir av att höra att det faktiskt är sant att sulan torkar! :)
Sedan är det ju som så, att jag tycker att det blir så mycket roligare att röra på sig om man har ett par skor man blir glad av. Resten av träningskläderna bryr jag mig inte om hur de ser ut, men just skorna är av någon anledning viktiga för mig.

Shirouz sa...

Hej Cicki,
jag vet inte vad det beror på, men jag var inte svag för lila förr, det är något som har kommit krypande med åren, jag har en lila bokhylla i vardagsrummet (omöjlig färg säger en del, men jag tycker inte det.)
Sedan måste jag väl säga vad jag har för färg på hörnsoffan...
Den är rosa! :)

Mina skor står också troget på hatthyllan och väntar, jag funderar på att ta en sväng idag, det känns faktiskt lite som vår i luften...