fredag 9 januari 2009

Jo, det var bara det..

Jag kom att tänka på en sak.
Inte för att jag tror på allvar att någon bryr sig förutom jag.
Men ändå.

Det kan verka som att Kinky Friedman är maniskt upptagen med att ta livet av andra countrysångare i sina böcker.
Först berättar jag ju om att Willie Nelson ligger illa till i "Roadkill" och idag fortsätter jag med att säga att en annan countrysångare fått stryka på foten. Det är i en helt annan bok, "The case of Lone Star."
I de andra böckerna är det helt andra yrkesgrupper som får kliva av scenen.

Katten kommer dock aldrig till skada. Så djurvänner kan läsa med lugn ro.

2 kommentarer:

LordParzifal sa...

Jag tänkte bara kommentera för att ingen annan gjort det än, så nu har jag gjort det så vad ska jag göra nu...
verkar som hela bloggvärlden tagit semester

jag tycker jag skriver hela dan fortfarande men det blir så utspritt jag har tom börjat föra förteckningar över vart jag skrev det och vart sade jag det...i notepad på datorn, för jag har texten jag kopierar in i den men inte vart det skrevs
Jag skaffade tom en commentary toplist mostread men inte fick jag den att funka inte, den söker av hela nätet annars, bra uppfinning om man vill se vart ens fina rad hamnade någonstans om man vill spara den eller använda igen, så då måste man ju veta vart man varit

annars kan det bli väldigt förvirrande sa vän av ordning

Be well,
LPWJ

Shirouz sa...

Hej Lord Parzifal,
ja, det är smått upprörande att ingen annan är uppe tidigt på lördagsmorgonen ;)
Hm, en sådan där commentary toplist kanske jag borde ha med, så att man slapp anstränga huvudet så mycket när man vill titta bakåt på skrivna ord.
Åh, "vän av ordning", jag gillar det uttrycket, på något sätt andas det femtio-tal och kanske sextio-tal med insändare i gamla tidningar som förfasar sig över dagens ungdom eller något sådant. Å andra sidan, jag har läst i dagens århundrades tidningar och sett att det fortfarande finns vän av ordning som skriver. :)
Ha det gott!