lördag 17 januari 2009

Jag har tydligen bestämt mig.

I morse när jag vaknade hade jag en mening i huvudet.
"Stugan är min."

Det är ju som så, att jag tror på att lyssna till vad andra kan tänkas ha att säga, men till slut så måste man komma till ett eget beslut.
Jag har gått här och funderat länge nu, fördelar, nackdelar, "hur ska det bli?" och sedan den stora frågan, den stora frågan som kan sägas med endast ett litet ord, "om...."

Om inte om fanns här i världen så skulle man kanske inte tillbringa så mycket tid att fundera.
Jag har väntat på att jag ska komma till ett beslut för jag vet ju, sådana här saker ligger och gror, stöts och blöts och imorse när jag slog upp korpgluggarna så fanns alltså tanken där.

Jag antar det betyder att jag bestämt mig.

Åt helvete med efterklokhet och åt helvete med mer funderingar. Det är så här det ska bli.
Kanhända har Fimpen rätt, kanhända blir jag en tant i grå sticketröja som går ner till knäna, kanhända blir tystnaden tämligen tyst men vad annat kan jag göra?
När vårsolen börjar lysa, när kvällarna är så ömtåligt ljusblå och rosa, när det fortfarande finns en aning av vinter i luften men marken lovar vår, hur fan skulle jag kunna tänka att "Jag hade en möjlighet till att göra något jag ville, men jag tog den inte."

Så, jag antar, är stugan ledig så tar jag den. Jag har ju bestämt mig. Tydligen.
Inte känns det som om jag är säker på att det är rätt. Men säker kan man aldrig vara här i livet.

2 kommentarer:

Cicki sa...

Jag tror du gör rätt. För hade du inte velat ha den så hade du känt det på en gång. Nu var din första magkänsla att du ville ha den. Sedan har du funderat hit och dit och som du säger, skulle du inte ta denna chans så skulle du ångra dig. Skulle det mot all förmodan bli fel så är det ju trots allt ändå bara en tillfällig lösning. Du är inte fast där för tid och evighet. Jag kan bara säga en sak: Go for it, girl.....:-)

Shirouz sa...

Hej Cicki,
japp, det tror jag med.
Och, som du säger, det är en tillfällig lösning, jag tror det kan bli bra som bara den :)