tisdag 13 januari 2009

Hur man bränner fler hjärnceller på en gång.

Först.
Ett varningens ord.
Tanten är på krigsstigen idag. Tanten har pms.
Då fattar ni läget va?

För det första:
Om, säger om, det måste finnas ett enbarmligt dåligt tvprogram som ska kora årets tv-tittare (en jävla bedrift i sig måste man väl säga. (Jag vet. Jag vet. Var och en har rätt till sin egen hobby. Normalt sett tycker jag det. Men inte idag. Idag så morrar jag och biter.)

Men om, det måste finnas ett sådant program, så vill jag bara meddela att det blir inte bättre ju högre tvpresentatören skriker.
Det BLIR INTE bättre.
Såvida man inte är sångaren, Rob Halford i Judas Priest blir det ALDRIG bättre ju högre man skriker!
Förstått?

För det andra:
Tack så mycket alla himlens små dvärgar för att jag också, i ett anfall av apati och leda fick se den nya såpan på trean.
Tack, tack, tack.
Det var precis vad jag behövde.
Tre kvinnor, tre stereotyper med förmenade putslustigheter och stereotypiska förhållanden och käcka kommentarer och fan och hans mormor, alltid välklädda och med makeupen i strikt militärisk form i ansiktet.
Det var precis vad tant Ulvstrumpa behövde!

Nej, jag kunde inte ha bytt kanal. Jag kunde inte ha gjort något annat.
Tvn hade mig i sitt våld och allt jag kunde göra var att tänka att "Jaha, nu brände jag nog fan mer hjärnceller än jag hade gjort om jag hade varit ute och festat..."

Inga kommentarer: