onsdag 14 januari 2009

Det är inte underligt att man blir förbannad.

Det är väl inte underligt att man blir förbannad...
http://www.mizzima.com/news/world/1537-burma-ranks-among-worst-nations-for-civilian-freedom-rights-group.html

Och när man ändå är i gång, så kan man läsa det här...
http://www.mizzima.com/news/inside-burma/1529-karen-rebels-under-the-gun-along-thai-burma-border.html

Egentligen kan man läsa allt, från breaking news och vidare.
Det är inte underligt att man blir förbannad.

4 kommentarer:

LordParzifal sa...

det bidde ingen blogg idag heller som jag trodde i comments tidigare, jag håller på och sorterar plus att jag skriver för publicering, jag får börja sätta bloggen på auto som jag skrattade åt i början att folk verkligen gjorde, men nu förstår jag vitsen med det, vad bidde det dådå, det bidde det här:

What Do You Want Me To Do


What do you want me to do
I could write you a line or two
but it wouldn't really help you
so what do you want me to do

What's your innermost wish
I could perhaps buy you some kitsch
from some second hand store witch
is that your most inner wish

What do you want me to say
I very seldom get enough paid
so perhaps I could wire some money come May
is that ok, what do you say

What is your most inner wish
I could probably give you a poem or two
but I sit here now looking at you
and I might understand your innermost wish
because now it wouln't help you
as long as that part of the earth's
run by government fools

and I see you cry in despair
for TV who makes it clear to see
all the victims in the streets
so what can I really do for you
and I don't know your name
by now everything looks the same
Burma, Tibet, a deja vu and everyone
knows who to blame
so please tell me what do you want me to do

because this summer's Olympic games
were held by the militant criminally insane!
sponsored by greedy non-human rights
corporate tools...
and we did all we could do
to stop the hurt brought upon all of you
still the world won't let them hide any of you
because by now we got enough of your names
so thats maybe what we can do!

LPWJ 15/01/09

Be well,
LPWJ

Shirouz sa...

Hej Lord Parzifal,
ja, sådär blir det ibland, det blir nog ingen blogg här idag heller, tiden bara springer iväg och så fort jag sätter mig ner så händer något så jag får springa efter händelsen. Vissa dagar är bara sådana. Så är det.

Fasen, skrev du det där bara rakt av?Jag är imponerad och vad ska jag säga? Det är bara så bra!

LordParzifal sa...

Nej en kvart tog det allt, man vill ju inte ha alltför många upprepningar även om det var modern engelska
Det är märkligt, jag har märkt att jämnt när jag glömmer smileys och läser mig själv låter det som jag är förbannad, och ibland skriver jag under irritation men inte den här gången, men med ett smiley kommer texterna i helt annan dager. bra uppfinning, dessa två tangenter
(Det där skrevs rakt av...)
=)
Be well,
LPWJ

Shirouz sa...

Hej Lord Parzifal,
jag glömmer de där små smileysarna med jämna mellanrum själv. Eller så använder jag alldeles för många eller inga alls, och då kan jag också märka att jag verkar barsk i tonen. Utropstecken gillar jag också. Många i rad. Eller punkter....
Nåväl, ny dag, iskallt igen. Den förbannade Bore håller oss i ett järngrepp och någonstans på någon söderhavsö sitter våren och sommaren och skrattar.
Det är jag säker på.
Ha det gott.