onsdag 3 december 2008

"Välkommen till världens skakigaste..."

Det är synd att ni inte var här tidigare i eftermiddags, då kunde jag ha tagit upp entré medan ni satte er tillrätta och såg föreställningen "Världens skakigaste Ulvstrumpa putsar fönster på andra våningen. Halsbrytande trick utlovas när hon försöker att inte hänga sig ut allt för mycket för att nå ända bort till övre kanten av det stora fönstret!"

Saken är den att jag lider inte av svindel. Det tror jag i alla fall inte, men jag vill inte ramla ut.
Det är väl sådant som kallas självbevarelsedrift? Mitt ena vardagsrumsfönster är brett och högt, underbart när det gäller att släppa in ljus, men hemskt när det kommer till putsning... Det går utåt och det är ungefär tre meter ner till marken...

(och här, är jag tvungen att avbryta. Jag som inte ens kommit till en cliffhanger.. Men telefon ringde. Episod två kommer. Under tiden kan ni fundera på hur rofylld en fönsterputsning med två katter kan vara....)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Näe! Försöker hejda mej, men kan inte, vem va det som ringde?? /Nyfikenfimpen i en strut, haha ;o)

Shirouz sa...

Hej Nyfikenfimpen,
åh, jultomten, bara jultomten som undrade om jag hade varit snäll i år ;)