tisdag 2 december 2008

+88213213608 calling..

Nyss ringde det på min mobil, bara en signal, +88213213608 stod det på displayen.

Tänkte raskt igenom vilka landsnummer mina vänner utanför Sverige har och ingen av dem ståtar med +88 så jag tänkte att "Då googlar vi lite då..."

Insåg raskt att det är som så att när det gäller att hitta på olika jäkelskap för att lura sina medmänniskor så verkar mänskligheten ha outtömliga förråd av påhittighet.
Ägnades hälften av den påhittigheten åt att göra något gott så kanske vi skulle komma till bukt med lite andra små problem som världssvält, finanskriser och folk i boleros. (Sorry, men jag kan fortfarande inte med det...)

Skulle man bli nyfiken och ringa upp så kan man sluta ögonen och i fantasin se hur ens hundralappar får små änglavingar och flyger bort med ett flappande ljud.
Roligare kan man ha med sina pengar, eller hur?

Mer info finns här : Polisen

2 kommentarer:

Ursula sa...

Ja, om kreativiteten och påhittigheten inte främst ägnades åt nya vapen, jäkelskap och girighet så skulle Världen sett mycket bättre ut!
Tack för varningen och länken till Polisen - har inte själv råkat ut för okända utlandsnummer, men okända svenska har jag tänkt att "om de verkligen vill ha tag på mig så får de väl ringa igen, eller messa!"
Fast jag är ju en väldigt nyfiken person, så EN gång har jag ringt upp ett missat nr, men det var bara inom SVerige - och de hade slagit fel nummer... :-)

Shirouz sa...

Hej Ursula, japp, så sant som det är sagt, världen skulle definitivt se annorlunda ut.

Samma här, jag har ringt en gång till ett missat nummer, och det var också ett felslaget telefonnummer. Förvirringen var total ett tag i bägge ändarna av lurarna... ;)