lördag 13 december 2008

Snillen spekulerar. Eller "Jultomten blir förbannad!"

Jag har inte tid att skriva blogg idag, eftersom jag precis sitter och diskuterar med Fimpen på MSN.
Hon lärde mig precis att man aldrig har sett en pirat med flytväst.
Det har jag inte tänkt på, men hon har ju rätt.

Jag har lärt henne att skälet till att deras kattunge skvätt inte är (som man kan tro om man är lite mindre vaken och alert än jag) att han är redo att kastreras...

Nej, utan skälet att katten gjorde det han gjorde är helt enkelt deras eget fel.
De hade tydligen fått julklappar från de ställen där de är mammonsträlar och, (håll i dig nu...)
öppnat dem!!!

Ja, jag vet. Jag ser hur du rycker till av förvåning och fasa.
En del vet helt enkelt inte sitt eget bästa, eller hur?

Jag sa som så "Men vad ska jultomten säga om det här!?"
och Fimpen som förvisso är en modig kvinna, sade dumdristigt att "Ger de oss mat i julklapp får de skylla sig själva, det måste in i kylen!"

Jag begrundade det hela i tysthet och sedan kom alltså det här med katten...
Klippt och klistrat från konversationen, och du, läs noga, så att du slipper en reprimand från Jultomten!

Fimpen:
Å nu över till "Katten å du", ett program med frågor och svar om din katt och dess problem och glädjeämnen: I veckan här har det inträffat en lite fadäs, nämligen att katten har skvätt! Urk. Men lugn, spåren är borttvättade å allt är kirrat. Frågan är bara; VARFÖR? Till saken hör att han har börjat komma in i puberteten på så sett att kisset har börjat stinka lite extra.
Jag:
ja, då är han väl snart redo för kastrering tänker jag.
Fimpen:
Men han är nog inte halvåret gammal än, vänta ska räkna lite.....
Jag:
okay..
Jag:
eller... jag vet...
Jag:
dä ä jultomten som ger igen!!!

Jag:
han har ju inga renar hos er, så han övertalade katten å ge er en reprimand!
Jag:
så är det!

Jag:
säg dä te veterinären så håller han säkert mä mej!
Jag säger:
jupp!
Fimpen:
Vänta... Jag förstår inte. Har jultomten renar hos t ex dej alltså?
Jag:
vem behöver veterinärer när jag finns
Fimpen:
Hehehe, har du tullat på glöggen redan?
Jag:
självklart, fast den ä förklädd te en nallebjörn. dä får du oxå när du fyllt 45. dä ä åldersgräns på dom.sörru.
Jag:
man kan tro dä va?
Fimpen:
Så... Alla som jultomten INTE har en ren hos får en reprimand? Är d så du menar?
Jag:
nä... bara di som ÖPPNAT sina klappar givetvis...
Jag:
fattaru la!
Jag:
för att ni inte ska göra om det. en liten reprimand så ni håller er på mattan.
Jag:
elementärt min käre watson.
Fimpen:
Så, du menar att egentligen är det jultomtens RENAR som står för kissandet hos folk som inte uppför sej ordentligt med julklapparna före dopparedan?
Fimpen:
Hahaha!!!
Jag:
japp, för di som uppnått 45. å bor man ihop så måste bägge fyllt. annars blir det husdjuren som utför det.
Fimpen:
Fi faan, va KRÅNGLIGT!
Fimpen:
Men lilla asta som ju inte är "iordninggjord" utan helt orignal, har inte hon några kissolyckor på sitt samvete? Seriöst nu allltså. Jag tänker nämligen att det här kan ha med själva lukten å göra. Han kanske inte har vant sej vid sin egen lukt. Eller?
Fimpen:
Jag ser här att han är född 26juni vilket skulle göra att han snart är sex månader gammal, ju...
Jag:
nä, hon håller sig till att ge mig reprimander om jag varit borta för länge i hennes tycke. men jag har aldrig öppnat en julklapp i förväg, jag (självbelåtet flin....)
Jag:
hm, jag tror (om jag ska vara allvarlig) att han faktiskt kan vara könsmogen. Det kan gå fortare, men du kan ringa veterinären och de får titta på honom, de kan avgöra det där.
Jag:
Fast jag *VET* ju att det beror på ert julklappsupprivande...
Jag:
Jultomten blir så förbannad på sånt där.
Fimpen:
Ammeh. Jag ska tammef-n slå in lite mat å dej tills ikväll som du ska få öppna (tror att d är där skon klämmer, att du vill ÖPPNA nåt). Så får även DU en plump i protokollet hos våran jultomte
Jag:
Det där låter lömskt. Så lömskt så att kanske jultomten drar av en klapp för dig.


Så, du förstår nog att jag inte hade tid att skriva blogg idag.
Tack till Fimpen som lät mig få kopiera och inte minst, hon har författat hälften av bloggen som inte blev en blogg, hon ska få en öl av mig ikväll och jag ska ducka för allehanda julklappar som hon kan tänkas försöka tvångsge mig ikväll.
Inte fan vill jag också uppröra tomten!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klädsel ikväll: Vit särk med rött skärp (om du inte har nån särk kommer du undan med nåt annat vitt med röd detalj), huvudbonad: glitter alt ljuskrona (beroende på hur angelägen du är om å sticka ut å va "the one"). /Fimpen går tunga fjät/

Shirouz sa...

Hmmm... Jag tänker jag kan komma i jultomtedräkt, med glitter å ljuskrona plus bära en pepparkaksstav i ena näven. Eller blir det för mycket? :)

Gubben sa...

Ja, usch ja! Bråka så med tomten - det skulle jag aldrig våga...

Shirouz sa...

Hej Gubben,
nä, en del lever farligt, minsann... Fast... Nu idag har hon dels fått fixa med torktumlaren plus blivit bryskt nedkopplad från datorn. Jag säger bara "Tomten!" och ler.
Men någonting säger mig också att jag kanhända får en snöboll i nacken när jag möter henne ikväll..