måndag 29 december 2008

Nu är det bra!

Ska bara meddela att jag är för gammal för tvspel.
Jag har inget intresse av det helt enkelt.

Jag har bättre saker att göra än att spendera en timme med att förlora hundra Mariogubbar fortare än du kan säga "Twiddelbank!"

Jag har betydligt viktigare saker för mig än att sitta och höra den där retliga signaturen varje gång en gubbe går och gör av med sig genom att springa rakt in i en folkätande blomma.


Jag kan inte sitta i mitt vardagsrum och svära så att gardinerna bleknar av fasa.
Katterna orkar inte med mig, de lägger öronen bakåt så fort jag närmar mig tvspelet och rasslar in i sovrummet.
Grannarna är troligen fullt övertygad om att vem det än är som jag skäller på så är det synd om den personen.

Så.
Jag är klar med det där tvspelet.
Jag är alldeles för intelligent för att slösa bort timmar på något så urbota dumt!
Absolut!
Nu får det vara bra!


(Och nej. Ifall du undrar. Jag har fortfarande inte lyckats besegra de där monstren i slutet av banan. Och ja. Jag ska bara spela en gång till. Högst. Kanske två och en halv, det går ju så fort att göra slut på Mariogubbarna. Men sen är det nog!)

Inga kommentarer: