onsdag 17 december 2008

Men vad i ....................

Här sitter man, intet ont anande och lyssnar på lokalradion...
Vad når mitt norra öra?

Någon, nej, några har gjort en enbarmlig, vedervärdig, stinkande, uschlig, fruktansvärd, odiös, otäck cover på "A fairytale in New York"! På svenska!!!

De kunde lika gärna sjungit "Nu jävlar ska det krängas julskivor och vi är helt övertygade om att vad Sverige verkligen behöver är att vi massakrerar denna klassiker, sätter svenska ord till texten, påtar in några platta rim och så sjunger vi jädrar i mig så själfullt som vi bara orkar och låtsas att vi ens kommer i närheten av Shane McGowan och MacColls stämmor. Ja, det gör vi!"

Usch, det är hemskt. Man får inte tafsa på klassiker hur som helst.
Näää, så får man inte göra!

Medan de ändå är i farten, varför inte ta och förstöra Lennons "So this is Christmas" också?
Eller försöka sig på den nya med Hives och Cyndi Lauper?
Varför inte?

6 kommentarer:

LordParzifal sa...

Jag har faktiskt hört hemska versioner av både den och Imagine (kan ha varit nån idol tävling man råkat haft på i bakgrunden).

jag nöjer mig med att kopiera bilder av NY och använda på sidan.

Be well,
LPWJ

Anonym sa...

Onaaah, sitter du i din budoar å lyss på lokalradjon? Gungstol och stickning i knät plus katt? Du hör den vedervärdiga varianten å skakar på huvvet samtidigt som du kikar klentroget över glasögona på apparaten som ljudet kommer ifrån?Håhåjaja. Ja, jag kan se det framför mej. Å från det ena till det andra; jag har fått en julklapp på jobbet Å DEN SKA JAG SLITA UPP NÄR JAG KOMMER HEM DIREKT! MOAHAHA!/Glitterfimpen/

Shirouz sa...

Hej Lord Parzifal,
det är så jag ryser när jag hör det!
Det är då märkligt att somliga klåpare verkar tro att det är allright att ge sig på vilken låt som helst, även om de någonstans, långt in i sitt innersta måste (för det borde de väl?)veta att de kommer att göra sillsallad av hela låten...


Och hej Glitterfimpen,
japp, precis så där kunde det ha varit om jag kom ihåg hur man stickar och om någon av katterna hade varit intresserade av att sitta i knä. :)

Ja, öppna klapparna du, jag bryr mig inte. Jag har insett att du inte har några gränser över huvud taget när det kommer till din lust till paketupprivande. Jag tvår mina händer och tittar bort när tomten får tag i dig, jag tänker att han kommer att stationera en skunk nedanför er balkong. Eller något liknande. ;)

Anonym sa...

Hahaha, nä. Jag tror att tomtens fru, Mrs Santa, tycker tvärtemot sin karl att julklappar ska förgylla veckorna både före å kanske t o m efter julafton å att dom SKA slitas upp i samma takt som dom blir givna. Å hon har stort inflytande på tomtefar så hon kan få honom att stryka ett streck över mina fadäser i år (särskilt som jag hör till dom som ska löneslava på julafton å inte får nåra julklappar då, snyft). Det var varken ost, knäcke eller marmelad i mitt paket, utan en sorts karaff med en tröja med blixtlås på sej med två glas till. Merry Xmas. /Ingen snö i ansiktet på tomten!/

Monica sa...

Lyssna på P2 istället.

Shirouz sa...

Godmorgon "Ingen snö i ansiktet...."
Hm,ja, det får vi verkligen hoppas, att tomtemor har ett ord med i laget, menar jag. Annars ligger ni pyrt till!
Hm, en karaff med tröja? En tröjkaraff? En jumperflaska? En pulloverbehållare? En flasktop? ;)


Hej Monica,
hmm, P2...
Det är en kanal som är lika outforskad för mig som Nilens källor var när Livingstone var ute och trampade runt. Kanhända jag känner mig äventyrligt lagd en dag och lyssnar lite :)