måndag 29 december 2008

Lättpåverkad? Jodå.

... Jag måste nog sluta läsa böcker, jag är alldeles för lättpåverkad.
Läser just nu "Glenkill" en deckare om får som försöker reda ut vem som tagit livet av deras fåraherde.
I natt drömde jag givetvis att jag var just ett får. Ett oklippt sådant.
Solen sken och jag svettades kopiöst. Gräset var dock gott.
Det var skönt att vakna och inse att jag inte var vare sig ullig eller hornbeprydd.

För övrigt är det inte tal om att bädda sängen, som vanligt...
Diesel ligger över halva sängen och snarkar och sover så gott.
Vi var uppe tidigt imorse, tvättstugan hela dagen och vi avslutar med en härlig runda på stora varuhuset i eftermiddag.
Jag vet minsann hur jag roar mig, jag.

2 kommentarer:

Loveina sa...

Hepp hepp happa happa!!! Stopp där.

Du läser vad sa du? Glenkill? Som handlar om ett mord och får?

Vill minnas att jag sökte efter en dylik bok med ljus och lykta efter en kundförfrågan för kanske fem år sedan. Var har du fått tag i den? Numera är nämligen jag också mycket nyfiken på den.

Shirouz sa...

Ja, jag hittade den på biblioteket här i stan, den kom ut 2005 så jag är inte säker på om det är den du letar efter. Men den heter som sagt "Glenkill" och är skriven av Leonie Swann.
Hittills är den väldigt varm och väldigt rolig och får mig säkert att titta lite annorlunda nästa gång jag stöter på ett får ;)