måndag 1 december 2008

Det har gått troll i det här.

Nej. Nu räcker det.
Det har gått troll i min lya.

Jag kräver att det troll som går i min lya och flyttar på saker omedelbart flyttar ut.
Jag är inte ett dugg road av att behöva leta i tio minuter efter en sax, av att vända ut och in på praktiskt taget varje låda som finns i köket, för att sedan dra ut exakt samma låda och upptäcka att saxen kilat in och gömt sig längst in i lådan.

Det troll som verkar ha till huvuduppgift att trolla bort mina glasögon kan också omedelbart ge sig iväg.
Jag vägrar att tro att jag har lagt mina glasögon på en stol i köket så att det ska vara bekvämt för Asta Katt att sitta på både stol och glasögon medan jag far runt som en osalig ande i lyan.

Jag är inte heller glad över trollet som varje natt städar bort mina skruffar till håret.
Jag är helt säker på att jag inte har lagt dem under skrivbordet tätt tryckt intill databurken.

Det troll som flyttar runt på mina kläder kan också omedelbart bege sig till tjottahejti.
Jag vägrar att tro att jag fått för mig att stoppa undan min favorittröja längst in i garderoben.

Det troll som smyger undan böcker i alla omöjliga vrår i lyan får också respass.
Likaså det troll som på sista tiden börjat gömma min stora last och passion, den torkade chilin,
jag lovar att om jag får tag i det trollet ska jag mata honom eller henne eller henom med en matsked direkt ur burken.

De troll som ägnar nätterna åt att lägga ut kattleksaker på hallgolvet så att jag håller på att skrämma ihjäl mig själv om morgnarna när det piper och bjällrar under fötterna på mig, för att inte tala om de små uschliga bollarna som får mina fötter att glida som en Bambi på hal is lovar jag att kasta ut från balkongen.

Det troll som däremot erbjuder sig att alltid brygga kaffe på morgnarna, städa kattlådan varje dag och är pedant får omgående anställning hos mig.

2 kommentarer:

Jackan, trollar bra själv sa...

Ulva...

Den typen av troll är inte uppfunna än ;)

Shirouz sa...

Hej Jackan,
jäklar, det var väl det jag misstänkte... ;)