onsdag 5 november 2008

Yeay!

Det är en ny tid nu, Obama tog hem det och snart ser vi en ände på Bush-eran.
Mycket skönt!
Mycket bra!

Jag kan tänka mig att många är glada där borta nu, jag kan tänka mig att det känns som att vända blad, förväntan i luften och många löften som ska infrias.
Jag tror faktiskt att han kan bli en bra president, jag tror också att hade det blivit ytterligare en republikan så hade USA fortsatt på stadig marsch utför.
Jag tror Michael Moore är mycket glad.
Jag är också mycket glad.
Visst, saker kanske inte blir så som man tror eller trodde, men jag tror att det här var det som behövdes.
Det lär inte bli lätt eller smärtfritt, men det lär bli förändringar.
En allmän sjukförsäkring till 2010 låter som en dröm i mina öron, det borde vara en självklar rättighet i alla länder.

Jag vet, en del säger att de inte är intresserade av politik, det låter lite lustigt i mina öron att inte vara intresserad av hur ens liv påverkas, precis som om politiken är något som försiggår långt över deras horisont.
Politiken är en del av alla människors liv, vare sig vi vill det eller inte.
Hur majoriteten vill att vi ska ha det, det är så vi får det..

Inga kommentarer: