söndag 30 november 2008

Stora tankar. Väldigt stora..

Tankar som for genom min hjärna igår:

"Tänk, jag undrar hur det känns att vara mor till någon av alla de här som antagligen har bra mycket längre och snyggare hår än sin mor?"

"Det är så det är. Den enda rätta frisyren när man har långt hår är att ha den i en hästsvans knuten långt ner i håret."

"Tänk om folk visste att alla de här skinnprydda männen och damerna är som fluffiga teddybjörnar till sättet..."

"Tänk vad jag älskar mina öronproppar... Att det skulle ta 45 år innan jag förstod att ett gig inte behöver innebära ringande och tjutande öron... Nu är jag nog fan vuxen på riktigt..."

"Tänk att det kan regna så ihållande. Att det aldrig tar slut liksom?"

"Nej. Att klappa med händerna högt i luften samtidigt som man håller en nästan full ölburk är definitivt ingen god idé..."

"Nehej... Att skutta som ett litet troll som tagit ett myrbad när bandet spelar Cheap Tricks "I want you to want me" samtidigt som man håller en nästan full ölburk är inte heller det en god idé..."

"Tänk vad blöt man kan bli av en uschlig liten öl. Fantastiskt..."

"Tänk vad det kan regna länge. Fantastiskt. Utan uppehåll. Imponerande.."

Ja, så där stora tankar kan man tänka en sen lördagnatt. Imponerande, eller hur?

För övrigt, det är första gången jag har sett ett band inburat bakom hönsnät live, tankarna gick direkt till Bluesbrothers när de är på det där stället som har "both country and western!"
Magnifikt på min ära!

Inga kommentarer: